Els sindicats convocants —USTEC-STEs, CGT, Professors de Secundària i Intersindical— han xifrat el seguiment de la vaga en aquestes comarques en un 60%, mentre que el Departament d’Educació l’ha situat en un 15,51%, amb dades del 79,9% dels centres. Pel que fa a la manifestació de Lleida, USTEC ha assegurat que hi han participat unes 4.000 persones, mentre que la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra han reduït la xifra a unes 2.000.
La proposta va rebre el suport de tots els grups parlamentaris —CUP, Junts, ERC, Comuns, PSC, PP i Vox—, tot i que PP i Vox es van abstenir en el punt relatiu a la compra dels terrenys.
Els independentistes plantegen diverses mesures perquè l’Ajuntament arribi a convenis de cessió d’habitatge amb les grans empreses i fons voltors
La denúncia, presentada aquest 12 de maig, s’adreça contra la consellera d’Interior, Núria Parlon; el director general de la Policia, Josep Lluís Trapero Álvarez; el president de la Generalitat, Salvador Illa, i “la persona o persones responsables” dels fets.