L’objectiu de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) és denunciar a través d’aquesta campanya el que considera una pujada abusiva del preu del transport públic en un moment de crisi. La proposta, la va fer un membre de la Junta de la Federació. Poc després es va posar en marxa el blog en què s’explica la proposta, una pàgina que ha tingut una acollida extraordinària.
Des de diumenge passat, quan es va posar en marxa, ja ha superat 60.000 visites. I la xifra probablement augmentarà, ja que la iniciativa s’ha estès com una taca d’oli a les xarxes socials. La mesura de protesta consisteix a estalviar transformant la T-10 en una nova i imaginària T-11, i així fer com a mínim un viatge gratis amb cada T-10.
Tal com explica BTV, la mecànica de la iniciativa és senzilla. La T-11 s’aconsegueix amb un bitllet de T-10 (no nominal) que ja està esgotat i que es col·loca en llocs visibles de les diferents línies de transport. Cada usuari ha de vigilar que sigui un transport diferent al que ja s’ha utilitzat, perquè la resta de viatgers puguin fer-ne ús durant l’hora i quart de transbord que permet el títol integrat. Així, es guanya un viatge sense cap tipus de cost per als usuaris.
De fet, la iniciativa no hauria de suposar cap problema, ja que el sistema integrat de transport permet fer ús durant 85 minuts de fins a quatre mitjans de transport diferents. Des de la FAVB han deixat clar que, tot i que ells han llançat la idea, la iniciativa funcionarà sola, ja que cada persona podrà fer-ho com vulgui. Des de la Federació d’Associacions de Veïns, però, han explicat que es tracta d’una proposta embrionària, que fa pocs dies que està en marxa i que no té més ambició que mostrar el descontentament dels ciutadans amb l’augment de preus del transport.
T-20
Però aquesta no és l’única proposta que es troba al web: a la T-11 s’hi afegeix una altra iniciativa: la T-20. Aquest segon cas consisteix en un intercanvi de targetes entre usuaris que coincideixen regularment, per exemple, a la feina o a casa. Es pot fer entre companys que canvien de torn, membres d’una família o veïns d’escala. La mecànica, en aquest cas, és comprar dos títols de transport. En el moment en què les dues persones es creuen, s’intercanvien les targetes. El que marxa la utilitzarà com una T-11 i el que arriba tindrà una T-10 amb un viatge més per al desplaçamentm següent, i així successivament. Amb aquest sistema, la T-11 imaginària significaria un descompte del 50% del cost actual del bitllet.
Des de diumenge passat, quan es va posar en marxa, ja ha superat 60.000 visites. I la xifra probablement augmentarà, ja que la iniciativa s’ha estès com una taca d’oli a les xarxes socials. La mesura de protesta consisteix a estalviar transformant la T-10 en una nova i imaginària T-11, i així fer com a mínim un viatge gratis amb cada T-10.
Tal com explica BTV, la mecànica de la iniciativa és senzilla. La T-11 s’aconsegueix amb un bitllet de T-10 (no nominal) que ja està esgotat i que es col·loca en llocs visibles de les diferents línies de transport. Cada usuari ha de vigilar que sigui un transport diferent al que ja s’ha utilitzat, perquè la resta de viatgers puguin fer-ne ús durant l’hora i quart de transbord que permet el títol integrat. Així, es guanya un viatge sense cap tipus de cost per als usuaris.
De fet, la iniciativa no hauria de suposar cap problema, ja que el sistema integrat de transport permet fer ús durant 85 minuts de fins a quatre mitjans de transport diferents. Des de la FAVB han deixat clar que, tot i que ells han llançat la idea, la iniciativa funcionarà sola, ja que cada persona podrà fer-ho com vulgui. Des de la Federació d’Associacions de Veïns, però, han explicat que es tracta d’una proposta embrionària, que fa pocs dies que està en marxa i que no té més ambició que mostrar el descontentament dels ciutadans amb l’augment de preus del transport.
T-20
Però aquesta no és l’única proposta que es troba al web: a la T-11 s’hi afegeix una altra iniciativa: la T-20. Aquest segon cas consisteix en un intercanvi de targetes entre usuaris que coincideixen regularment, per exemple, a la feina o a casa. Es pot fer entre companys que canvien de torn, membres d’una família o veïns d’escala. La mecànica, en aquest cas, és comprar dos títols de transport. En el moment en què les dues persones es creuen, s’intercanvien les targetes. El que marxa la utilitzarà com una T-11 i el que arriba tindrà una T-10 amb un viatge més per al desplaçamentm següent, i així successivament. Amb aquest sistema, la T-11 imaginària significaria un descompte del 50% del cost actual del bitllet.