En una primera fase, el debat va girar a l’entorn de les principals problemàtiques existents en el servei: greuges en la zonificació, retards constants i injustificats, vagons atapeïts, freqüències irracionals, deficient atenció al públic, preus abusius... en definitiva, un seguit de problemes greus en la gestió d’un servei públic.
Un cop analitzades les principals problemàtiques, els assistents es van centrar en les fórmules per solucionar-les. Una de les principals conclusions fou que els ciutadans usuaris del servei sovint no passen de la queixa i no reclamen els seus drets, ja sigui per manca de temps, d’informació, per cansament, etc.
És a partir d’aquí que els mateixos assistents decideixen posar fil a l’agulla per organitzar-se col·lectivament en defensa d’un servei de transport públic de qualitat, modern i a l’alçada dels milers de ciutadans que l’agafen diàriament. De forma organitzada i col·lectiva, les demandes i reclamacions dels usuaris tenen més pes i més força per a ser escoltades per les diferents administracions i organismes públics que gestionen el servei.
El debat, doncs, ha esdevingut un primer pas d’un camí de lluita col·lectiva a la ciutat que té una nova cita el dissabte 14 de gener a les 18:00 al Centre Cívic de la Geltrú, espai on es posaran les bases d’aquest nou col·lectiu ciutadà.