Els actes i la manifestació unitària seguiran el lema “El Combat És Ara”, per tal de vindicar la urgència de construir un camí cap a la independència basat en l'antiracisme, l’antifeixisme i la defensa dels drets col·lectius
Aquest diumenge la Global Sumud Flotilla salparà del Port de Barcelona direcció Gaza. L’objectiu d’aquesta iniciativa és trencar el bloqueig imposat per Israel i obrir un corredor humanitari, denunciar el silenci mediàtic i contribuir a aturar el genocidi contra el poble palestí. La flotilla comptarà amb la participació d’activistes de més de quaranta països i milers de voluntaris.
Juli Cuellar Gisbert, per a Llibertat.cat, parla amb Andreu Marfull Pujadas, geògraf i arquitecte urbanista. Des de l’any 2018, és professor i investigador a temps complet a la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez (UACJ), a Chihuahua, Mèxic.