Més de 80 persones ferides -incloses 2 pendents d’intervenció quirúrgica i 2 ferides de gravetat- i 7 persones detingudes, aquest és el balanç repressiu més immediat de la jornada d’ahir, en què es va viure una militarització enorme del centre de la ciutat a càrrec de GUB i Mossos d’Esquadra, que van desplegar centenars d’agents antiavalots i de paisà, diversos drons, un helicòpter i més d’una vintena de furgones durant tot el dia.
La reprovació de l'alcaldessa, tot i que no té cap efecte jurídic, suposa una dura censura política a la seva actuació personal en l'afer, i és absolutament inèdita: és la primera vegada que es reprova un alcalde de la ciutat.
Per Xavier Ferré. Publicat a La Veu de Poble Lliure (número 21) el 28 de desembre de 2024
Carles Castellanos i Llorenç, històric militant independentista, membre de l'ANC, militant de Poble Lliure, i professor de la UAB.publicat a La Veu de Poble Lliure (número 21) el 28 de desembre de 2024
També elabora lèxics multilingües de disciplines sociohumanístiques. Col·labora de tant en tant amb articles d’anàlisi i opinió en diaris i revistes, així de paper com digitals. Conferenciant ocasional, viquipedista a batzegades, professionalment té la satisfacció d’ésser bibliotecari.