Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament nacional
Un acte a Mataró explica el procés independentista a les persones sordes

Ahir dissabte dia 8, el Centre de Persones Sordes del Maresme a Mataró (CPSMM) va organitzar una xerrada sobre la independència de Catalunya, a càrrec de Juli Cuéllar i  Josep Xaubet (militants de CUP Mataró)

09/02/2014 Política

La xerrada va ser un gran èxit d'assistència, i va comptar amb la informació accessible de intèrpret de LSC per a les persones sordes, que van poder participar les preguntes i respostes sobre el procés d'indepedència de Catalunya. 

La xerrada va estar acompanyada de la projecció d'un power point ("Caminem cap a la independència") per explicar que l’exercici del dret a l'autodeterminació (dret de decidir) dels pobles és un dret reconegut internacionalment; un procés en el qual un poble expressa la seva voluntat en relació a la seva organització i relació amb els altres pobles.

El Ponent també va exposar que el dret a decidir inclou opcions diverses, entre les quals la confederació, l'estat associat o la independència, una opció tant legítima com les anteriors però negada reiteradament per la majoria dels estats.

L'acte va tractar els xocs de legitimitats entre el dret a decidir i les legislacions espanyoles, així com el seguit de mostres de resposta popular a una situació que desafavoreix el conjunt del poble català.

Durant l'acte es van exposat un conjunt de temes i es van resoldre dubtes sobre el procés cap a la independència, com ara aspectes econòmics, culturals i d'interessos col·lectius en relació a l'emancipació nacional. També es van abordar algunes pors, com el fantasma de la intervenció armada, els rumors sobre els boicots a l'economia o les pensions.

Xaubet va fer l'explicació històrica dels 300 anys d'ocupació, la pèrdua de la sobirania i la resistència popular al llarg dels segles.

A manera de conclusió, Cuéllar va recordar que per a l’esquerra independentista el procés cap a la independència és un punt de partida per construir els Països Catalans i una societat més justa i igualitària.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid