Aquest migdia, la CUP i l'Assemblea de Joves de Lleida (AJLl) han presentat la campanya "Recuperem els nostres serveis públics de Lleida: per la plena municipalització" davant la regidoria d'Economia de la Paeria. L'objectiu és demanar una municipalització plena dels serveis que, en l’actualitat, l’Ajuntament ofereix en règim de concessió.
Una sol·licitud que es du a terme aquest juny de 2012 quan la Paeria ha d’acordar la renovació de dues concessions que l’ajuntament de Lleida té externalitzades: els autobusos i el servei domiciliari a persones grans i depenents.
Per donar suport a aquesta demanda la CUP i l’AJLL d’una banda han realitzat una tirada de 3000 cartells sota el lema, “perquè hi tenim dret, municipalització” i de l’altra han confeccionat un document que s’ha lliurat a la Regidoria d Economia Hisenda i Tecnologies de la Paeria que porta per títol “en defensa del sector públic”.
Un document, fruit de la col·laboració desinteressada d’economistes, juristes i agents socials de la nostra ciutat, recull 10 propostes concretes i pretén mostrar que, ara més que mai, Lleida necessita recuperar els seus serveis públics. I que si existeix voluntat política, el nostre consistori compta amb totes les eines, que exposem tot seguit, per tornar a prendre el control econòmic i democràtic dels serveis públics per a posar-los al servei de la majoria.
La CUP i l’AJLl aposten per la defensa d’una societat més justa que passa, inevitablement, per avantposar l’interès públic per davant de l’individual, fet que es tradueix, en aquests moments, per la necessitat d’aturar el desmantellament de les conquestes socials assolides en l’anomenat estat del benestar i revertir-ne la tendència privatitzadora que han dut a terme els successius governs i per aturar, en el cas municipal, l’externalització dels serveis (que comencen a tenir uns preus elevats per als ciutadans a la vegada que s’està ressentint la qualitat dels mateixos).
En aquesta direccció defensen la promoció i l’impuls de la gestió pública dels serveis públics. Entenem que la qualitat dels serveis que presta l’administració té a veure amb la responsabilitat, la transparència i el compromís en la seva gestió pública, així com en garantir la seva regularitat i continuïtat. És necessari mantenir els serveis bàsics en mans públiques com a garantia que els criteris sota els quals es gestionaran seran els d’igualtat, universalitat en l’accés, vocació del servei a la ciutadania i no criteris merament mercantilistes o economicistes.