Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga general
Milers de manifestants rebutgen la reforma laboral a Lleida

El bloc anticapitalista estava format per col·lectius com la CGT, l'Assemblea de Joves, el Casal Ocell Negre, el SEPC i també per la CUP

30/03/2012 Laboral
Milers de persones es van manifestar pels carrers de Lleida dijous per rebutjar la reforma laboral. Segons la Guàrdia Urbana van ser 4.000 i segons els sindicats 10.000.

La protesta va sortir a les sis de la tarda de la plaça Ricard Viñes, va baixar per la Rambla Aragó i dues hores després va arribar a la subdelegació del govern espanyol a Lleida. La marxa l'encapçalaven dues pancartes on es llegia "No a la dictadura financera. Aturem les retallades" i "S'ho volen carregar tot. Els drets laborals i socials". El bloc anticapitalista, on hi va participar la CUP, va marxar sota els lemes "Contra la reforma laboral vaga general" i "Només hi ha un camí: Dignitat i lluita".

El bloc anticapitalista estava format per col·lectius com la CGT, l'Assemblea de Joves, el Casal Ocell Negre, el SEPC i també per la CUP. Aquestes organitzacions asseguren que la reforma "redueix als mínims els drets socials i laborals de les treballadores i treballadors" i que "s’obre la porta a que les empreses de treball temporal pugin operar com a agències de col·locació fent un pas més en la privatització dels serveis públics i deixant entrar a aquestes empreses que busquen la rendibilitat enfront de la ocupabilitat".

A més, denuncien que "s’abarateix de manera obscena l’acomiadament incorporant causes com l’acumulació, entre d’altres, de 8 baixes justificades en un mes o la disminució de vendes (que no de beneficis) durant un període definit".

En aquest sentit, considera que la reforma és "un pas definitiu cap a la precarització i la vulnerabilitat de les treballadores i treballadors que veuen com els drets assolits mitjançant anys de lluita queden anorreats amb aquest Decret-Llei que inicia, també, l’inici del fi dels sindicats com a eina de defensa dels interessos de classe".

Piquets al matí

Al matí, els piquets van començar a les set i mitja als instituts. Després van anar als centres comercials i, més tard, a l’eix comercial i a la Renfe. Van entrar a la patronal i hi van llençar ous i pintura. Altres destinacions van ser l’estació d’autobusos i la universitat. A una empresa que coaccionava el dret a vaga del personal, els piquets s’hi van aturar fins que en van sortir els treballadors. El piquet va seguir fins a l’edifici de la Seguretat Social, on la policia va voler identificar les manifestants sense èxit i va seguir fins a la plaça Ricard Vinyes.
Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  9. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid