Els treballadors d'autobús de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han decidit no secundar la vaga general de dijous que ve, 29 de març. Segons ha informat el Comitè de Descansos dels autobusos de TMB, els treballadors contraris a la vaga han esgrimit que "els mateixos sindicats que ara criden a la vaga del 29-M són els que es van carregar la vaga de metro i bus de TMB" que s'havia convocat coincidint amb el Congrés de Telefonia Mòbil i que finalment va ser desconvocada.
Així mateix, han argumentat que després de la vaga del 29-S de 2010, "el govern del PSOE no va modificar res, CCOO i UGT no van convocar més vagues i van acabar signant la jubilació als 67 anys, amb pitjors condicions".
Tot i l'acord de l'assemblea de treballadors, el Comitè de Descansos adverteix que "està per veure si els sindicalistes de tots els sindicats del comitè d'empresa acaten el que ha decidit l'assemblea general de treballadorss o només ho fan quan surt el que els hi agrada".
En declaracions a l'Agència Catalana de Notícies, Josep Garganté, treballador d'autobusos de TMB i afiliat a la CGT, ha adduït que "a la vaga general del 2010 el govern de Zapatero no va moure ni una coma de la retallada i no es van convocar més vagues".
A més, ha criticat que CCOO i UGT desconvoquessin la vaga que els treballadors de TMB pel Congrés de Telefonia Mòbil "per defensar el conveni de metro i busos i ara ens diuen que ens hem de moure el 29 de març". "Sembla que quan toquen els teus drets laborals no és important la mobilització i en canvi a nivell general quan es decideix des de Madrid sí", ha lamentat Garganté.
En aquest sentit, ha afirmat que "el 30 de març qui gestionarà l'èxit o fracàs d'aquesta vaga seran els senyors de CCOO i UGT que no consulten els treballadors si s'ha de continuar fent vagues, com tampoc van consultar-nos si volíem allargar-nos la jubilació ni l'acord per la congelació del sou".
Aprovat l'acord amb l'empresa
En l'assemblea general celebrada aquest divendres, els treballadors també han decidit aprovar el preacord que els sindicats d'autobusos van signar amb la direcció de l'empresa. L'acord manté l'ocupació, els sistemes de descansos i les condicions de la jubilació parcial i té efecte fins a finals del 2014, dos anys més enllà del conveni col·lectiu vigent. El 28 de març serà signat per les dues parts i registrat amb valor de conveni col·lectiu per al període 2012-2014.