A través d'un comunicat, la CUP dóna un suport total a les mobilitzacions dels treballadors Transports Metropolitants de Bacelona (TMB) i advoca, com fan alguns dels sindicats implicats en aquesta lluita.
És per això que demana la dimissió de tot l’equip directiu de TMB, tenint en compte que 523 membres fora de conveni amb sous opacs que costen milions d'euros anuals als i les contribuents, així com el control de l’empresa pública pels seus propis treballadors.
A més a més de l'autogestió d’aquesta, de manera que qualsevol responsabilitat en el funcionament global sigui decidit pels mateixos treballadors i treballadores atenent-hi els principis que han de regir un servei públic i de qualitat veritablement al servei de la majoria social.
També demana la negociació per part dels treballadors i treballadores de l’empresa i de la Federació d'Associacions de Veïns i veïnes de Barcelona (FAVB) amb l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament pel que fa a les quantitats econòmiques rebudes per finançar el transport públic, la finalització del finançament amb diners públics, per part de l’AMB, de les empreses privades de Transport i la supressió de qualsevol intent de retallada tant de les condicions laborals i salarials dels treballadors i treballadores de TMB, com dels serveis de metro i autobús que s'han dut a terme des del gener d'enguany, incloent-hi els temps de pas.
Segons el text, la CUP rebutja la política neoliberal de l'Ajuntament de Barcelona, propietària de TMB, tant amb relació a la pujada de tarifes i a aquesta nova retallada del servei d’autobusos i metro, sota uns paràmetres únicament economicistes, com amb relació l'atac en les condicions laborals dels seus treballadors.
La CUP recorda que el passat 19 de desembre la Direcció política (CiU i PSC) de TMB feia públics els seus nous plans de reducció del servei d’autobusos i metro a la ciutat de Barcelona, i alhora anunciava la pujada de tarifes en el bitllet únic, en la targeta més utilitzada (T-10) i en les altres.
Segons la formació indepndentista, els treballadors i treballadores de Bus i Metro rebien la noticia que la direcció de TMB els encolomava el ja conegut xantatge patronal, és a dir: "O t'abaixes el sou i les condicions laborals o t'imposo un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO)", remarca la CUP
Arran d'aquestes noticies, els treballadors han començat a mobilitzar-se en defensa del transport públic, sigui com a servei cap a la gent de Barcelona, sigui com a defensa de les seves condicions de treball.
Al mateix temps remarca que "resulta profundament cínic que els mateixos polítics sociovergents que utilitzen arguments economicistes per desmantetllar el transport públic no tinguin cap problema a finançar, amb diners públics –a través de l’Àrea Metropolitana de Barcelona– les empreses privades del transport".
Segons el text, la CUP rebutja la política neoliberal de l'Ajuntament de Barcelona, propietària de TMB, tant amb relació a la pujada de tarifes i a aquesta nova retallada del servei d’autobusos i metro, sota uns paràmetres únicament economicistes, com amb relació l'atac en les condicions laborals dels seus treballadors.
La CUP recorda que el passat 19 de desembre la Direcció política (CiU i PSC) de TMB feia públics els seus nous plans de reducció del servei d’autobusos i metro a la ciutat de Barcelona, i alhora anunciava la pujada de tarifes en el bitllet únic, en la targeta més utilitzada (T-10) i en les altres.
Segons la formació indepndentista, els treballadors i treballadores de Bus i Metro rebien la noticia que la direcció de TMB els encolomava el ja conegut xantatge patronal, és a dir: "O t'abaixes el sou i les condicions laborals o t'imposo un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO)", remarca la CUP
Arran d'aquestes noticies, els treballadors han començat a mobilitzar-se en defensa del transport públic, sigui com a servei cap a la gent de Barcelona, sigui com a defensa de les seves condicions de treball.
Al mateix temps remarca que "resulta profundament cínic que els mateixos polítics sociovergents que utilitzen arguments economicistes per desmantetllar el transport públic no tinguin cap problema a finançar, amb diners públics –a través de l’Àrea Metropolitana de Barcelona– les empreses privades del transport".