De la mateixa manera, també van denunciar que no es concretés el tipus de contractes a realitzar (temporals o indefinits) o com seria la seva jornada (completa o parcial).
El temps, informen que els ha donat la raó. Tres anys després, TMB i el Departament de Treball no han creat ni un sol lloc de treball a Autobusos de TMB segons les caracteristiques de l’acord que van signar. "Tanta parafernalia només ha servit per enganyar els mitjans de comunicació i de pas la ciutadania de Barcelona" remarquen.
Totes les noves contractacions que s’han fet durant aquests dos anys han vingut directament de la borsa de treballadors i treballadores que havien enviat el curriculum i que, en alguns casos, ja havien treballat els caps de setmana i les festes oficials durant el periode estiuenc.
Davant d'aquesta situació i per sortir de la dinàmica de retallades, el sindicats proposen tot un seguit de mesures. Entre elles, la dimissió de tot l’equip Directiu d’autobusos de TMB. Segons els sindicats aquesta mesura "implicaria un estalvi de despeses suficientment gran per no haver de retallar el servei d’autobusos, ni l’acomiadament de 36 treballadors i treballadores, contractats temporalment".
A més a més, el control de l’empresa pública pels propis treballadors i treballadores, ja que consideren que l'autogestió i, per tant, qualsevol responsabilitat en el funcionament global ha de ser elegit pels propis treballadors i treballadores.
També, proposen la negociació per part dels treballadors i treballadores de l’empresa amb l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament en relació a les quantitats econòmiques rebudes per finançar el transport públic. Així com restaurar el servei a la situació d’abans de setembre de 2008 i aturar el finançament amb diners públics, per part de l’AMB, de les empreses privades de Transport.
Recordem que fa aproximadament tres anys, enmig del conflicte dels conductors i conductores d’autobusos de TMB pels dos dies, l’aleshores Consellera de Treball, Mar Serna, i la Presidenta de TMB en aquells moments, Assumpta Escarp, feien una roda de premsa on anunciaven un acord entre les dues parts per a la creació de 1.000 llocs de treball amb unes característiques específiques. D’aquests 1.000 llocs 600 s’havien de crear a l’empresa d’autobusos de TMB i 400 a Metro.
Tres anys més, la direcció de TMB pretén estalviar-se 14 milions d'euros mitjançant la congelació dels sous de treballadors i treballadores.
La plantilla laboral del TMB, formada per 4.200 persones, està debatent aquests dies les noves condicions condicions laborals que vol introduir la direcció al conveni, i que planteja un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal. Els sindicats del TMB han manifestat que no se'ls ha facilitat informació sobre milionàries externalitzacions de serveis i sobre els sous dels directius.
El temps, informen que els ha donat la raó. Tres anys després, TMB i el Departament de Treball no han creat ni un sol lloc de treball a Autobusos de TMB segons les caracteristiques de l’acord que van signar. "Tanta parafernalia només ha servit per enganyar els mitjans de comunicació i de pas la ciutadania de Barcelona" remarquen.
Totes les noves contractacions que s’han fet durant aquests dos anys han vingut directament de la borsa de treballadors i treballadores que havien enviat el curriculum i que, en alguns casos, ja havien treballat els caps de setmana i les festes oficials durant el periode estiuenc.
Davant d'aquesta situació i per sortir de la dinàmica de retallades, el sindicats proposen tot un seguit de mesures. Entre elles, la dimissió de tot l’equip Directiu d’autobusos de TMB. Segons els sindicats aquesta mesura "implicaria un estalvi de despeses suficientment gran per no haver de retallar el servei d’autobusos, ni l’acomiadament de 36 treballadors i treballadores, contractats temporalment".
A més a més, el control de l’empresa pública pels propis treballadors i treballadores, ja que consideren que l'autogestió i, per tant, qualsevol responsabilitat en el funcionament global ha de ser elegit pels propis treballadors i treballadores.
També, proposen la negociació per part dels treballadors i treballadores de l’empresa amb l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament en relació a les quantitats econòmiques rebudes per finançar el transport públic. Així com restaurar el servei a la situació d’abans de setembre de 2008 i aturar el finançament amb diners públics, per part de l’AMB, de les empreses privades de Transport.
Recordem que fa aproximadament tres anys, enmig del conflicte dels conductors i conductores d’autobusos de TMB pels dos dies, l’aleshores Consellera de Treball, Mar Serna, i la Presidenta de TMB en aquells moments, Assumpta Escarp, feien una roda de premsa on anunciaven un acord entre les dues parts per a la creació de 1.000 llocs de treball amb unes característiques específiques. D’aquests 1.000 llocs 600 s’havien de crear a l’empresa d’autobusos de TMB i 400 a Metro.
Tres anys més, la direcció de TMB pretén estalviar-se 14 milions d'euros mitjançant la congelació dels sous de treballadors i treballadores.
La plantilla laboral del TMB, formada per 4.200 persones, està debatent aquests dies les noves condicions condicions laborals que vol introduir la direcció al conveni, i que planteja un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal. Els sindicats del TMB han manifestat que no se'ls ha facilitat informació sobre milionàries externalitzacions de serveis i sobre els sous dels directius.