Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Infraestructures
4 trens diaris connecten València amb Elx en un mínim de tres hores de temps
17/09/2024 Drets i Llibertats
Manuel Lillo i Usechi exposa a la Veu del Pais València que les ciutat de València i Elx són la primera i la tercera ciutat més poblades del País Valencià. Entre les dues sumen més d’un milió d’habitants –808.000 en el cas de València, 240.000 en el cas d’Elx, sense tindre en compte les respectives àrees metropolitanes– i la connexió ferroviària entre ambdós nuclis poblacionals és pràcticament inexistent.

Entre setmana, quatre trens diaris connecten les dues ciutats en un mínim de tres hores de temps si no hi ha retards. València i Elx estan separades per 170 quilòmetres, una distància que en TGV es podria fer en poc més de tres quarts d’hora si es té en compte que la velocitat mitjana d’aquests trens és de 220 quilòmetres per hora.

A la veïna Alacant la connexió ferroviària és una mica més freqüent, tot i que no a través del TGV, sinó d’Euromed i d’Intercity, i els 150 quilòmetres que separen ambdues ciutats s’han de recórrer en dues hores si no hi ha retards.

Tornant a Elx, continua dient que que "fruit d’aquesta absència de recursos en matèria de mobilitat és el fet que els autobusos per connectar la capital del Vinalopó amb València s’han de multiplicar. Aquest diumenge, segons explicava per la xarxa social X l’usuari Ricard Chulià, també col·laborador en aquest diari, quatre autobusos van eixir a les 19.30h des de l’estació de València fins a Elx. Una solució que no és estranya, ja que l’eixida d’un únic autobús per a fer aquest trajecte no sol ser habitual".

Per acacabar-ho d'arrodonir, punta que "tal com explicava el mateix usuari també per la xarxa social X, fins fa poc coneguda com Twitter, al panell informatiu dels autobusos que havien d’eixir de València ni figurava el nom de Madrid en cap de les destinacions, ja que la connexió entre el cap i casal i la capital espanyola compta amb una mitjana de quinze trens d’alta velocitat –que evidentment tenen més capacitat que els autobusos– un diumenge qualsevol.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a Girona del llibre "Toni Lecha (1943-2013): prendre partit"
  2. Campanya per recuperar el camí de ronda Garbet-Colera a l'Alt Empordà
  3. Polèmica Benet-Audet (I)
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACG) prepara un acte-brindis antimonàrquic a Figueres
  5. Emotiu homenatge en la presentació del llibre "Isabel Pallarès i Roqué, mosaic d'una dona valenta"
  6. La CACG (Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines) ha reunit 100 persones a Figueres en una protesta contra la visita de Felipe VI
  7. L’ANC pren de nou la iniciativa per assolir la Independència
  8. La CUP culmina el Procés Garbí amb molts deures per respondre als nous reptes
  9. Acte de presentació del Correllengua Llera del Ter - Gavarres
  10. La CACG seguiex amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la FPdGi i penja una fotografia a Twitter de Miquel Mateu i Himmler
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid