Entre setmana, quatre trens diaris connecten les dues ciutats en un mínim de tres hores de temps si no hi ha retards. València i Elx estan separades per 170 quilòmetres, una distància que en TGV es podria fer en poc més de tres quarts d’hora si es té en compte que la velocitat mitjana d’aquests trens és de 220 quilòmetres per hora.
A la veïna Alacant la connexió ferroviària és una mica més freqüent, tot i que no a través del TGV, sinó d’Euromed i d’Intercity, i els 150 quilòmetres que separen ambdues ciutats s’han de recórrer en dues hores si no hi ha retards.
Tornant a Elx, continua dient que que "fruit d’aquesta absència de recursos en matèria de mobilitat és el fet que els autobusos per connectar la capital del Vinalopó amb València s’han de multiplicar. Aquest diumenge, segons explicava per la xarxa social X l’usuari Ricard Chulià, també col·laborador en aquest diari, quatre autobusos van eixir a les 19.30h des de l’estació de València fins a Elx. Una solució que no és estranya, ja que l’eixida d’un únic autobús per a fer aquest trajecte no sol ser habitual".
Per acacabar-ho d'arrodonir, punta que "tal com explicava el mateix usuari també per la xarxa social X, fins fa poc coneguda com Twitter, al panell informatiu dels autobusos que havien d’eixir de València ni figurava el nom de Madrid en cap de les destinacions, ja que la connexió entre el cap i casal i la capital espanyola compta amb una mitjana de quinze trens d’alta velocitat –que evidentment tenen més capacitat que els autobusos– un diumenge qualsevol.
Òbviament, no hi ha ni un puto autobús cap a Madrid. No en calen. Per contra, encara hi ha d’ací mitja hora un autobús més cap a Elx (els que posa que tenen com a destinació Múrcia són els d’Elx: Villena-Petrer-Elda-Múrcia, com el tren). pic.twitter.com/BIoRWj8BuH
— Ricard Chulià Peris🎗🏴☠️ (@RicardChulia) September 15, 2024