Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Universitats
Els estudiants de la UAB convoquen un referèndum sobre l’aplicació del 3+2

Se celebrarà el proper 2 de desembre i hauran de repondre a la pregunta: Estàs a favor que es paralitzi l’aplicació del 3+2?.

17/11/2015 Educació

Els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona han presentat aquest dilluns en roda de premsa el referèndum sobre el 3+2 convocat pel dia 2 de desembre d’enguany. Aquest tindrà lloc a totes les facultats del Campus de Bellaterra i esdevindrà una eina de mesura objectiva per constatar el rebuig a la reforma que s’ha expressat en els darrers cursos a través de nombroses mobilitzacions, jornades de vaga i accions reivindicatives arreu del territori.

El motiu que els ha portat a convocar aquest referèndum és l’aïllament en la presa de decisions i espais de debat al qual s’han vist sotmesos per part de les institucions de govern de la Universitat. És per això que exigeixen a les institucions universitàries que considerin els resultats vinculants i responguin així a la demanda expressada democràticament a través de les urnes.

El referèndum estarà impulsat pels membres de les assemblees de facultat i anirà dirigit als estudiants. No obstant això, queda oberta la participació a qualsevol entitat o organització que vulgui donar-hi suport. Afirmen que servirà per constatar que existeix una àmplia majoria contrària a l’aplicació del 3+2. Tanmateix, es posarà de manifest la voluntat d’obrir un procés democràtic de debat sobre el model d’educació.

La pregunta que es formularà als estudiants serà: Estàs a favor que es paralitzi l’aplicació del 3+2?. Per evitar possibles fraus i/o dobles votacions es comptarà amb els mecanismes adequats com ara l’ús d’un document en línia i el doble recompte. Aquest darrer estarà supervisat per un membre de l’equip de deganat de cada facultat. Els resultats es donaran a conèixer mitjançant una roda de premsa la mateixa nit del referèndum.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid