Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament públic
Estudiants de la UAB tallen el FGC contra el pla de reforma universitària conegut per "3+2"

Convocaven a la jornada de vaga que tindrà lloc a tots els centres educatius de secundària i d'universitats el proper dijous 26 de febrer

19/02/2015 Educació
Estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han tallat aquest matí les vies del FGC durant uns 20 minuts a l'altura de Bellaterra per protestar contra el 3+2, la darrera reforma aprovada pel consell de ministres el passat 30 de gener. Els estudiants amb una pancarta on s'hi llegeix "El 26-F vaga estudiantil contra el 3+2" convoquen a la jornada de vagaque tindrà lloc a tots els centres educatius de secundària i d'universitats el proper dijous 26 de febrer. L'aplicacio d'aquest nou model depèn de cada centre universitari és per aquest motiu que els estudiants demanen al rector de la UAB, Ferran Sancho, que no l'apliqui.

La reforma consisteix en la implantació del sistema conegut per 3+2, els graus passen de 4 a 3 anys i els màsters (el tram d’especialització de la carrera) passen d’1 a 2 anys. Aquest model comporta cursar tres anys de grau més generalistes obligant als estudiants a cursar un màster, al mateix temps que augmenta l'oferta de màsters privats en detriment de l'oferta de màsters públics. Segons els estudiants, aquest fet comporta un encariment del preu de la matrícula que dificulta encara més l'accés a la universitat.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid