D’altra banda, la CUP ha enumerat importants dèficits en la metodologia utilitzada, com ara que la ciutadania no pugui disposar prèviament de la documentació que es debat a les trobades veïnals, la manca d’informació generalitzada respecte al desenvolupament del procés, o la desconnexió entre les propostes realitzades per part de les entitats veïnals respecte a les registrades per ciutadans a títol individual a través del web.
A més, segons la formació, l’actitud “dirigista” de l’equip de govern a l’hora de dinamitzar el procés i la manca de compliment de diversos projectes de barri del 2013 poden acabar generant “frustració” en els veïns i veïnes que hi estan participant. En aquest sentit la formació ha lamentat que la participació ciutadana en el procés ha esdevingut “superficial” i considera que s’està perdent l’oportunitat “d’empoderar la ciutadania dels barris i implicar-la realment en la gestió municipal des d’una òptica comunitària”. La CUP ha culpat d’aquest fet la poca voluntat política amb què l’equip de govern enfoca el procés.
Una altra de les crítiques de la formació és que el procés no s’emmarca dins d’una estratègia global de participació ciutadana a nivell gironí, sinó que s’ha plantejat “com un bolet”, deslligat de la resta de processos participatius i amb poca incidència en el teixit social de la ciutat. En aquest sentit la CUP ha reclamat un replantejament del procés en profunditat de cares a l’exercici 2015, i ha reiterat la demanda que l’Ajuntament de Girona promogui un Pla Director de Participació, un document de caràcter estratègic que hauria de permetre ordenar els mecanismes participatius i superar les mancances actuals.
Exposició pública del Compte General del 2013
Finalment la CUP també ha demanat a l’Ajuntament de Girona que difongui el termini d’exposició pública del Compte General del 2013 a l’Ajuntament de Girona, que es pot consultar fins el 27 de maig al departament d’intervenció de l’Ajuntament entre les 9h i les 14h. Un cop finalitzat aquest termini s’obrirà un termini de 8 dies més per presentar reclamacions, al·legacions o observacions, que hauran de ser resoltes en per la Comissió Especial de Comptes del consistori. Per la CUP, “cal promoure aquest tipus de mecanismes de control ciutadà, com una eina imprescindible per a una gestió pública transparent, ètica i democràtica”.