Tot i això, la formació ha demanat que es concreti ‘un calendari d’execució raonable i un pla d’inversió ben definit’, per tal que el projecte ‘no quedi només en una declaració d’intencions i acabi tancat en un calaix’, com va passar en el cas de l’antic projecte de pla de mobilitat, que va quedar en fase de redacció i no va arribar-se a aprovar mai. La CUP també ha recalcat la necessitat de dotar el procés de la màxima transparència i informació ciutadana, per la qual cosa ha agraït a l’àrea de mobilitat que hagi atès la seva petició de penjar al web municipal tota la documentació presentada a la taula de la mobilitat, per tal que sigui accessible al conjunt de la població.
Paral·lelament la CUP ha reclamat que es tinguin en compte les actuals estacions de Girocleta i les futures a l’hora de definir la xarxa pedalable per tal de facilitar-ne l’accés i els itineraris segurs entre estacions. Una altra de les peticions de la formació és que es prioritzi la seguretat dels carrils i les àrees pedalables, per davant de criteris estètics o que afavoreixin els vehicles motoritzats.
Altres línies d'acció
A més d’aquestes demandes, la CUP ha fet arribar a l’equip de govern altres propostes com ara l’impuls d’acords amb les Escoles Verdes per aplicar plans pilot de mobilitat sostenible; la promoció delcar-sharing, l'ús de la bicicleta i el transport públic als centres de treball i d’activitat més cèntrics de la ciutat. Una altra de les propostes de la formació serà la construcció d’un gran aparcament de bicicletes a l’àrea de l’estació de trens i autobusos.