Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#repteCocacola
Volen reunir 20.000 llaunes de Coca-cola a la plaça Catalunya per l’etiquetatge en català

Un més dels actes destacats que s’han anat fent públics en les darreres setmanes amb motiu del 20è aniversari de la Plataforma per la Llengua

11/12/2013 Llengua

La plaça de Catalunya de Barcelona serà el 14 de juny de 2014 l’escenari del #repteCocacola. Aquesta acció massiva, a la qual avui se li ha donat el tret de sortida, pretén aplegar 20.000 llaunes buides de Coca-cola per l’etiquetatge en la nostra llengua. Les llaunes recollides formaran, al terra, la demanda “ETIQUETEU EN CATALÀ!!!. L'acció està promoguda per la Plataforma per la Llengua

La voluntat, a més, és que aquesta acció es converteixi en un rècord Guinness que, d’assolir-se, quedarà registrat oficialment en la publicació Guinness World Records. La sol·licitud oficial ja està efectuada, i un notari certificarà la validesa de tot el procés i el nombre de llaunes emprades en l’acció.

Es demana col·laboració ciutadana

La campanya, que s’engega avui, implica una important complexitat logística i la necessària col·laboració ciutadana en la recollida d’aquestes 20.000 llaunes buides, la major part de les quals s’hauran d’haver recollit ja abans del 14 de juny per tal de garantir l’èxit de l’acció. Per això, en les pròximes setmanes es faran públics tot un seguit de punts de recollida on es podran portar llaunes per a la campanya i un llistat d’entitats col·laboradores.

De moment, els ciutadans que vulguin col·laborar en la campanya podran portar les llaunes a les diferents seus de l’entitat a Barcelona (c. Diputació, 276, planta baixa i Via Laietana, 48 A, principal 2a), Sabadell (Sant Joan, 20), Arenys de Mar (Despatx d'entitats núm. 2. Centre Cultural Calisay. Riera Pare Fita, 31) i Esparreguera (Can Pasqual. Carrer dels Cavallers, 26). D’altra banda, la campanya serà curosa des del punt de vista mediambiental i la totalitat de les llaunes recollides es portaran a reciclar, un cop acabada l’acció, a un punt autoritzat.

Etiquetem en català

El 12 de desembre de 1993 va tenir lloc el que es considera el primer acte de la Plataforma per la Llengua, i que va donar lloc a la seva fundació: una acció massiva a la plaça de Catalunya en què es van aplegar 15.000 llaunes de Coca-cola amb el lema “Etiquetem en català”. Ja llavors l’acció pretenia persuadir la multinacional que incorporés el català en l’etiquetatge de les seves begudes distribuïdes als territoris de parla catalana. Vint anys després, la Plataforma per la Llengua pot vanagloriar-se d’haver contribuït a què el mapa del català sigui molt diferent, i de que moltes empreses de tots els àmbits ja incloguin la llengua catalana, però Coca-cola continua sense incorporar el català en les seves etiquetes. Per això, es vol repetir aquesta acció i superar-la, amb l’objectiu clar que l’empresa, aquest cop sí, decideixi etiquetar de manera regular els seus productes també en llengua catalana.

Des del 2010, el nou Codi de consum incorpora el dret dels consumidors de rebre les dades bàsiques de l’etiquetatge dels productes en català. En un estudi fet en supermercats i hipermercats de Catalunya el 2012, la Plataforma per la Llengua calculava que un 94% dels productes no s’etiquetaven en català d’acord als drets inclosos a la Llei. Coca-cola, com altres multinacionals, arreu d’Europa etiqueta sempre en la llengua de les comunitats lingüístiques de dimensions semblants a la catalana i acompleix els drets del consumidor estipulats a la normativa. En el cas català fa una excepció única sense precedents.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid