Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
31-D
Unes 200 persones s'apleguen a la II Marxa de torxes a Sóller

Es consolida com un dels actes centrals del 31-D i tot un clam per "la sobirania popular".

30/12/2012 Política
La marxa de torxes pels carrers de Sóller La marxa de torxes pels carrers de Sóller

Gairebé unes dues-centes persones van participar ahir a la nit a la II Marxa de torxes "Pel dret a decidir" a Sóller, una inicitiva pionera a l'Illa que es consolida i es perfila ja com a un dels actes centrals en la commemoració del 31 de Desembre.

Els participants sortiren al voltant de les 19.30 hores de la plaça d'Amèrica per recórrer els principals carrers de la ciutat. les xeremies i la colla de bastoners de Gràcia "Cop a cop" obrien la marxa de dues fileres llargues de persones amb les torxes. La marxa va comptar també amb la participació del diputat per la CUP-AE al Parlament autonòmic del Principat, Quim Arrufat.

Un cop es va arribar a la façana de l'Ajuntament, es va fer una gran rotllana per escoltar el manifest llegit per membres Comissió 31-D. Un text on es feia balanç de les retallades i dels atacs a la llengua i a la cultura per part dels governs espanyol i autonòmic, tot dient que malgrat aquest afany ofensiu hi ha "optimisme" envers el futur i la possibilitat de "reivindicar el dret a decidir".

A continuació,  els assistents van participar en un sopar popular al col·legi Sant Vicenç de Paül i també van gaudir de l'actuació dels bastoners de Gracia i de la música popular i reivindicativa d'Al-Mayurqa que va comptar amb la complicitat del públic, pel que fa als balls populars

Valora
Vídeos
1a Marxa de Torxes pel dret a decidir a Sóller
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  9. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid