Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
PARTICIPACIÓ
182 instàncies populars reclamen transparència a l’Ajuntament de Vic

La CUP ja havia presentat una moció que ho reclamava, però CiU i ERC la hi van tombar

01/11/2012 Política

Els regidors de la CUP de Vic, Georgina Rieradevall i Nil Puigvilà, van lliurar aquest dimecres a l’Ajuntament 182 instàncies de ciutadans que demanaven que el web del consistori mostrés clarament les dades de sous, dietes, desplaçaments, telefonia, etc., de regidors i càrrecs de confiança, i també les dades d’indemnitzacions per assistir als plens, les comissions dels regidors sense dedicació específica, etc.

El reclam de transparència dels comptes municipals el va dur al ple la CUP, però l’1 d’octubre l’equip de govern, format per CiU i ERC, va tombar la moció. A partir d’aquell dia va començar la recollida d’instàncies populars, que ha obtingut un èxit rotund per les més de 182 veus que es van pronunciar a favor d’una major transparència. Davant aquest nombre de signatures, l’alcalde disposa d’un termini de tres mesos per resoldre les peticions formulades o justificar el perquè de no fer-ho.

Georgina Rieradevall considera que la moció és clau per a “un sistema que es vulgui reclamar democràtic, ja que sense la possibilitat de fiscalització per part del poble, els drets democràtics dels ciutadans queden limitats”.

Per la seva banda, Nil Puigivila ha manifestat la necessitat de participació política de tots els ciutadans així també com la necessitat d’estar informats, perquè, si no, “la capacitat de participació ciutadana està limitada”. A més, Puigvila ha exposat que la por i la desconfiança cap al poder és present encara avui, perquè moltes persones, si bé estaven d’acord amb les peticions de la CUP, no han volgut signar-ne la instància.

Valora
Rànquings
  1. Palma acollirà la II Trobada de Dones dels Països Catalans
  2. Sant Jordi per la Llengua fa una crida per convertir el Sant Jordi en una diada en defensa del català
  3. L'arquitecta i urbanista Maria Sisternas serà assessora al govern municipal de Girona
  4. La CUP denuncia el tancament de 111 línies a l’escola pública
  5. Quinze municipis gironins s’impliquen en l’ajuda a La Bressola, a proposta de la CUP
  6. La CUP-Som Poble mostra força a Roses i Cadaqués
  7. Feminisme i independència: un mateix fil roig de lluita
  8. Comitès d’empresa dels Jesuïtes, Thau, Joan Pelegrí, Virolai i Maristes es mobilitzaran per la igualtat de jornada amb la pública
  9. “Cal garantir els grups singulars per combatre l’estigmatització dels centres”
  10. Ni un euro per a la guerra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid