Ahir es va celebrar la segona reunió convocada per la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny, Món amb Seny i la CUP per debatre quines podrien ser les actuacions a emprendre per tal d'aturar la carretera que travessarà per Moixerigues i el Temple. La trobada va tenir lloc a l'Escola La Tordera i hi van participar prop de 120 ciutadans.
Els diversos col·lectius afectats van encetar la reunió, en un principi de caire més informatiu, exposant la situació actual. El representant de la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny va destacar l’alt valor natural i paisatgístic de la zona, com a sòl agrícola, espais de lleure i com a corredor biològic entre el Montnegre i el Montseny, posant de manifest que “sotmetre aquesta zona a un trànsit intensiu seria castigar encara més el ja degradat entorn natural, així com empitjorar la qualitat de vida d’aquest barris”.
Món amb Seny va fer un recull del procés de redacció i aprovació del POUM, així com de la fase d’al•legacions. Va parlar dels volums de trànsit que suporten les diferents carreteres que travessen Palau i va criticar que “a l’estudi de mobilitat no s’ha tingut en compte l’impacte que pot suposar la carretera pel Temple i Moixerigues, creuant pel mig de zones urbanes poblades, ni sobre la drecera cap a Sant Celoni”.
Per altra banda, la CUP a Palau va anunciar que presentaran una nova moció al Ple municipal proposant la modificació puntual de diversos plans parcials integrats al POUM. Segons la formació, “es pretén obtenir el suport de totes les forces que durant l’anterior legislatura i la pròpia campanya electoral es van mostrar contràries al POUM i avui integren el Govern Municipal”. Entre els Plans que proposen que siguin suprimits hi ha les carreteres pel Temple i Moixerigues, la variant per Can Pagà cap al polígon, la variant a Sant Esteve per Can Sala i Can Barceló, el creixement exponencial del barri de Moixerigues, la urbanització de l’entorn de l’ermita del Remei o la reserva de sòl del 4t Cinturó. La CUP també va voler mostrar el seu oferiment en el suport organitzatiu, tècnic i jurídic al col·lectiu afectat.
Es constitueix l'Associació d'Afectats
Finalitzada la part informativa, els veïns i veïnes de la zona que havien assistit a la trobada van acordar constituir-se en Associació d'afectats conjuntament amb persones afectades de Moixerigues, del Pont Trencat, del Riusec i d’altres àrees de Palau i Sant Celoni. També van decidir presentar un contenciós administratiu amb l’objectiu d’aturar aquesta variant “no oficial” de pas entre diversos barris de Sant Celoni i de Palautordera amb la C-35 i l’autopista i amb la carretera de Campins, així com amb el polígon industrial i l’abocador de les Valls.
Els diversos col·lectius afectats van encetar la reunió, en un principi de caire més informatiu, exposant la situació actual. El representant de la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny va destacar l’alt valor natural i paisatgístic de la zona, com a sòl agrícola, espais de lleure i com a corredor biològic entre el Montnegre i el Montseny, posant de manifest que “sotmetre aquesta zona a un trànsit intensiu seria castigar encara més el ja degradat entorn natural, així com empitjorar la qualitat de vida d’aquest barris”.
Món amb Seny va fer un recull del procés de redacció i aprovació del POUM, així com de la fase d’al•legacions. Va parlar dels volums de trànsit que suporten les diferents carreteres que travessen Palau i va criticar que “a l’estudi de mobilitat no s’ha tingut en compte l’impacte que pot suposar la carretera pel Temple i Moixerigues, creuant pel mig de zones urbanes poblades, ni sobre la drecera cap a Sant Celoni”.
Per altra banda, la CUP a Palau va anunciar que presentaran una nova moció al Ple municipal proposant la modificació puntual de diversos plans parcials integrats al POUM. Segons la formació, “es pretén obtenir el suport de totes les forces que durant l’anterior legislatura i la pròpia campanya electoral es van mostrar contràries al POUM i avui integren el Govern Municipal”. Entre els Plans que proposen que siguin suprimits hi ha les carreteres pel Temple i Moixerigues, la variant per Can Pagà cap al polígon, la variant a Sant Esteve per Can Sala i Can Barceló, el creixement exponencial del barri de Moixerigues, la urbanització de l’entorn de l’ermita del Remei o la reserva de sòl del 4t Cinturó. La CUP també va voler mostrar el seu oferiment en el suport organitzatiu, tècnic i jurídic al col·lectiu afectat.
Es constitueix l'Associació d'Afectats
Finalitzada la part informativa, els veïns i veïnes de la zona que havien assistit a la trobada van acordar constituir-se en Associació d'afectats conjuntament amb persones afectades de Moixerigues, del Pont Trencat, del Riusec i d’altres àrees de Palau i Sant Celoni. També van decidir presentar un contenciós administratiu amb l’objectiu d’aturar aquesta variant “no oficial” de pas entre diversos barris de Sant Celoni i de Palautordera amb la C-35 i l’autopista i amb la carretera de Campins, així com amb el polígon industrial i l’abocador de les Valls.