Entre d’altres modificacions el POUM aprovat planifica travessar amb una carretera pel mig de Moixerigues: partint de la rotonda de la C-35 fins creuar les vies del tren per continuar pel carrer Mosqueroles, travessant la Tordera i prosseguint per l’avinguda del Riu Sec fins al camí Vell de Sant Celoni. Si es construeix aquesta nova via es veurà incrementat substancialment el trànsit a l’interior dels barris de Moixerigues, el Temple i el Virgili convertint-se en camí de pas entre Sant Celoni i Palau amb la C-35 i l’autopista; en el camí més curt entre la C-35, el polígon industrial i l’abocador; i entre l’autopista i la carretera de Campins.
Així mateix, els barris de Can Pagà i del Virgili es veuran afectats per les molèsties de la variant planificada per l’Ajuntament cap a l’abocador, cap el polígon industrial de Can Vernedes i cap a la carretera de Campins, que parteix de la BV-530. Aquesta carretera ha estat incorporada contràriament a les consideracions de la Memòria de les aprovacions inicial i provisional del POUM, raó per la que les persones afectades pel nou traçat, van renunciar a exercir les actuacions que els possibilitava la llei, ja que de la redacció del POUM s’entenia que aquest era un traçat totalment improbable.
En ambdós casos la moció presentada per la CUP considera que ha estat vulnerat el dret a la legítima defensa en ser incorporades aquestes infraestructures al POUM fora del procediment ordinari quan ja no existia opció de presentar al·legacions.
L’assemblea de la CUP estudia altres opcions de suport als barris afectats, per aconseguir aturar un POUM dissenyat des de la cultura del totxo i treballar per adaptar-lo a la nova realitat social, econòmica i cultural. Des de la CUP opinen que els greuges al sector econòmic agroramader de la zona i els greus danys ecològics que generarien aquestes noves infraestructures serien irreparables.
Així mateix, els barris de Can Pagà i del Virgili es veuran afectats per les molèsties de la variant planificada per l’Ajuntament cap a l’abocador, cap el polígon industrial de Can Vernedes i cap a la carretera de Campins, que parteix de la BV-530. Aquesta carretera ha estat incorporada contràriament a les consideracions de la Memòria de les aprovacions inicial i provisional del POUM, raó per la que les persones afectades pel nou traçat, van renunciar a exercir les actuacions que els possibilitava la llei, ja que de la redacció del POUM s’entenia que aquest era un traçat totalment improbable.
En ambdós casos la moció presentada per la CUP considera que ha estat vulnerat el dret a la legítima defensa en ser incorporades aquestes infraestructures al POUM fora del procediment ordinari quan ja no existia opció de presentar al·legacions.
L’assemblea de la CUP estudia altres opcions de suport als barris afectats, per aconseguir aturar un POUM dissenyat des de la cultura del totxo i treballar per adaptar-lo a la nova realitat social, econòmica i cultural. Des de la CUP opinen que els greuges al sector econòmic agroramader de la zona i els greus danys ecològics que generarien aquestes noves infraestructures serien irreparables.
El text de la moció proposa també la creació urgent d’una comissió, constituïda per representants dels grups municipals interessats en presentar requeriment previ, per persones amb coneixements tècnics designades per aquests mateixos grups municipals i persones i entitats afectades pel POUM; així com proposa que l’ajuntament doni a conèixer la totalitat de vials nous que proposa el POUM: com són el 4t Cinturó; la variant a Sant Esteve per Can Sala, Can Portell i Can Barceló; així com les vies per Moixerigues i Can Pagà abans citades per tal que les parts afectades disposin d’informació per exercir si ho consideren oportú contenciós administratiu.