Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El PP i el PSOE es tornen a aliar contra el català a la UE

 Una nova resolució del Congrés espanyol contra el català. En aquesta ocasió el PSOE i el PP han tornat a coincidir per evitar una proposta de resolució dels partits CiU, ERC i ICV en la qual es demanava que el Govern espanyol sol·licités l'oficialitat de la llengua catalana a la Unió Europea (UE).

Aquesta resolució havia estat tramitada pels partits catalans aprofitant que s'ha de canviar el reglament lingüístic per l'adhesió de Croàcia i provenia d'una petició que ja van enviar-li a l'Executiu espanyol els eurodiputats catalans Ramon Tremosa (CiU), Maria Badia (PSC), Oriol Junqueras (ERC) i Raül Romeva (ICV).

01/07/2011 08:22 Llengua

Tant el PP com el grup socialista han votat en contra, inclosos els 25 diputats del PSC a Madrid, tot i que els diputats catalans vinculats al PSOE havien presentat una esmena al text per "facilitar que els ciutadans espanyols puguin relacionar-se amb aquestes institucions en qualsevol d'aquestes llengües cooficials". Una esmena que ha estat rebutjada per CiU per "imprecisa".

El text de la proposta instava que s'"aprofités les reformes normatives que duran a terme al Tractat de la UE i al Reglament amb motiu de l'adhesió de Croàcia a la UE per aconseguir que el català disposi de l'estatus de llengua oficial de les institucions de la Unió".

Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid