Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llibres
Presentació del llibre en homenatge a Isabel Pallarès a la UB

A les 19h a l'Aula 105 del pati de lletres de la Universitat de Barcelona

10/09/2024 Lletres

La UB acull la presentació del llibre "Isabel Pallarès i Roqué, mosaic d'una dona valenta" en homenatge a la sindicalista, la primera dona que va exercir el càrrec de secretària general d'un sindicat, la Intersindical-CSC.

L'acte comptarà amb la participació  d'Elisenda Paluzie, Alma Reza i Carles Sastre. Clourà l'acte Cinta Massip, recitant un poema i es farà un brindis per mantenir la memòria d'una dona  que ho va donar tot pel país i va marcar una manera de fer convençuda que les lluites compartides donen el seu fruït.

Isabel Pallarès (Almacelles, 1964 - Barcelona, 2021)

Del 1998 al 2013 va ser secretària general de la Intersindical-CSC, la primera dona a Catalunya. Quinze anys exercint aquest càrrec. Durant el seu mandat l’ambició de l’independentisme polític connecta amb la lluita per la millora de les condicions de treball i obre el camí per a la consolidació d’una proposta sindical fonamentada amb l’ideal de la llibertat nacional i de la igualtat. És sota el seu mandat com a secretària general de la Intersindical que es propulsa el creixement d’aquest sindicat i la seva assumpció de major representativitat en diversos sectors.

La Isabel Pallarès tenia clara la importància decisiva que per al procés d’emancipació nacional calia la creació d’un sindicalisme potent.

La Intersindical-CSC, en el moment que Pallarès la va dirigir, era una organització petita que s’ enfrontava a l’univers sindical català a dos monstres instal·lats i a un buit en el sindicalisme nacional i de classe a Catalunya.

La construcció de la Intersindical-CSC com a sindicat nacional de classe no ha estat cosa de quatre dies ni de poques dificultats.

L’actitud de la Isabel Pallarès i la manera de treballar amb perseverança, convicció, fermesa i molta proximitat amb els companys i sindicalistes d’altres tradicions i països foren decisius en la construcció de la Intersindical-CSC. Amb el seu accent català del Segrià (d’Almacelles) que mai no va perdre, amb la seva excepcional condició de dona jove, exemplificava a la perfecció el rol ascendent de les dones en la societat del segle XXI;

Una gran militant sindical, compromesa amb un projecte nacional català, compromesa amb els drets de la classe treballadora en el marc d’una lluita per un model social alternati

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid