Un dels apartats que tracta és l’ús de la llengua en les versions tradicionals. Els qui han fet l’informe evidencien, com cal esperar, que en els mitjans de comunicació tradicionals el castellà predomina, «especialment en la publicitat, tant la del suport com la dels clients», i constaten la curiositat que el valencià «registra els millors indicadors de penetració en les notícies i els programes, reportatges i entrevistes», amb xifres del 22,9% i del 26,8% dels continguts, tot i que «molt lluny encara dels percentatges que acumula el castellà».
Pel que fa a les notícies, el valencià té més presència a la televisió, amb un contundent 58,3%, tot i que la mitjana de notícies elaborades en valencià si es tenen en compte la resta de suports mediàtics és d’un ínfim 22,9%, tal com s’observa al gràfic elaborat pel mateix estudi.
L’informe també d’eixa clar que els mitjans de naturalesa pública acostumen a emprar més el valencià en les notícies que els privats: un 56,11% davant un 15,43%. I «en refència als programes, reportatges o entrevistes, 44,8% de les televisions els produeixen en valencià, percentatge que no pot contrarestar el 24% de les ràdios i el 19,1% de les publicacions efectuades als periòdics, relegant l’indicador global a un 26,8% del conjunt de la programació dels mitjans de comunicació de la Comunitat Valenciana».