Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
La manifestació de suport amb els detinguts de Girona acaba amb una tancada a la UdG

Per evitar la detenció d'una militant de SEPC 

17/01/2019 Drets i Llibertats

Estudiants de la Universitat de Girona (UdG) s'han tancat aquest dimecres a les facultats de Lletres i Turisme per impedir la detenció d'una persona buscada en el marc de l'operatiu en què s'han detingut 16 persones, totes elles ja en llibertat. L'acció l'organitza el Sindicat d'Estudiants del Països Catalans, que ha fet una crida a una tancada "indefinida".

La noia que la policia espanyola preveia detenir es troba actualment dins la universitat. El rector de la UdG, Quim Salvi, ha criticat que agents de paisà esperessin diversos estudiants per detenir-los abans d'entrar a classe "davant dels seus companys i amics".

En un comunicat, el SEPC assegura que impedirà l'entrada de la Policia a la universitat i ha batejat la protesta com a #CaputxinadaUdG, inspirant-se en la tancada de 1966 al convent dels Caputxins de Barcelona.

Per aquesta motiu,  la marxa de suport amb els detinguts de Girona i per denunciar l'acció de la policia espanyola d'aquest dimecres ha acabat a la UdG. D'aquesta manera, els milers de persones que han participat en la mobilització han blindat l'acció del SEPC. 

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  3. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La CUP reclama la fi de les activitats il·legals a la Gola del Fluvià i la seva renaturalització
  6. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  7. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  8. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. Ressenya de “La Carta de Brest (1974-1979). Una història dels moviments d’alliberament nacional” de Roser Valverde i Aleix Solé
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid