Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#TRENQUEMELSOUS #SENSEPOR
Centenars de persones amb el regidor de Capgirem Vic Joan Coma

Ahir al migdia,  la Fiscalia de l'Audiència Nacional espanyola va sol·licitat al jutge d'aquest òrgan, Ismael Moreno, que citi a declarar en qualitat d'investigat al regidor per un presumpte delicte d'incitació a la sedició. Cal recordar el regidor per PxC Joan Anglada va qui va presentar la denúncia.

08/10/2016 Drets i Llibertats

Unes tres-centes persones es van concentrar ahir a la tarda a les portes de l'Ajuntament de Vic per mostrar la seva solidaritat amb el regidor de Capgirem Vic Joan Coma haurà de declarar en qualitat d'investigat per un presumpte delicte d'incitació a la sedició.

Durant la concentració, Jaon Coma va tornar ha fer una crida a la desobediència, tot dient que "caldrà desobeir i que estiguem tots junts per fer aquest pas". Per la seva banda, el diputat de la CUP Benet salellas va recordar l'Audiència Nacional és hereva del Tribunal d'Ordre Públic franquista i va apuntar que "La causa va en contra de tot el país i els 256 Ajuntaments catalans que s'han posicionat a favor de la resolució del 9-N". 

Si la petició de la fiscalia prospera, serà la primera vegada que un càrrec públic declararà davant l'Audiència Nacional com a investigat en la causa oberta a diversos ajuntaments per haver avalat la resolució independentista del 9-N. En aquest cas Coma s'enfronta a penes que podrien arribar als vuit anys de presó.

L’acusació fa referència a algunes declaracions del regidor, el 9 de desembre, en el marc del debat sobre la moció de suport a la declaració de ruptura amb l’estat espanyol, aprovada al Parlament el 9 de novembre. “Nosaltres sempre hem dit que per fer la truita caldrà trencar els ous”.

 

Valora
Rànquings
  1. Voluntat de construir una xarxa per trobar formes d'organització per incidir en la presa de decisions
  2. 40è aniversari de la manifestació per la llengua de l'MDT aturada per les càrregues indiscriminades de la policia espanyola
  3. Una llei de la selva de societats primitives.
  4. Xerrades del sindicat Intersindical-CSC a Girona
  5. L’ANC irromp a Sants-estació contra el caos en Rodalies
  6. Llums i ombres sobre la llengua catalana
  7. Meridiana Resisteix: 1714 dies de lluita
  8. Un policia espanyol s’infiltra dos anys en l’independentisme de Lleida
  9. Cadena humana el 5 d’abril, entre Castelldefels i Gavà, contra el Pla de Ponent
  10. USTEC·STEs (IAC) i CGT convoquen a tot el personal d’atenció educativa a la vaga el proper 8 d’abril
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid