Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cultura
Ha mort Xavier Dalfó, fundador de la revista "Canigó"

Junt a la seva parella Isabel-Clara Simó, Dalfó va impulsar Canigó, la publicació progressista i d'àmbit nacional de Països Catalans que va tenir una durada de 30 anys

11/04/2016 Cultura

Aquest diumenge ha mort Xavier Dalfó i Hors, periodista, editor i impulsor de la revista Canigó, una publicació sobre cultura, informació i pensament de referència antifranquista que defensava el marc nacional dels Països Catalans. Estava casat amb l'escriptora Isabel-Clara Simó, que es va convertir als anys setanta en la cara visible d'aquesta revista.

Dalfó va néixer a Figueres el 1933, i amb només 21 anys va fundar Canigó (el 1954)  junt a Isabel-Clara Simó, revista que Dalfó va dirigir fins el 1971, salvant les limitacions i la censura de la dictadura franquista. Canigó va deixar de publicar-se l'any 1983.

En aquesta revista hi col·laboraven Paco Candel, Josep Pla, Carles Fages de Climent o Salvador Dalí, entre altres. Aquesta publicació que va tenir una durada de 30 anys i per la qual Dalfó va abandonar el negoci familiar a Figueres; més tard es va traslladar a Barcelona per deixar l'àmbit local i convertir-se en el setmanari català de referència.

Tal i com assenyala la notícia de Món.cat, Xavier Dalfó va entregar bona part del fons d'arxiu de la revista a la Universitat d'Alacant. Per altra banda, l'any 2014 va rebre una placa d'homenatge a Figueres, la seva ciutat natal, per la seva important tasca cultural.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid