Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Catalanofòbia
Més catalanofòbia: vexacions de policies espanyols contra viatgers nord-catalans

Una altra vegada: vexacions, mofes i amenaces: viatgers nord-catalans van denunciar una situació que es repeteix reiteradament: l'odi de policies i guàrdies civils contra els catalans del nord mostrat en punts fronterers

17/07/2014 Drets i Llibertats

El passat dimarts es va viure un nou episodi de catalanofòbia i vexacions per part de la policia espanyola, aquest cop contra una setantena de membres de la colla nord-catalana Castellers del Riberal i de l'entitat Aire Nou al port de Palma.

Així ho van relatar al seu web, notícia que ha estat explicada per mitjans com El PuntAvuit i Vilaweb.cat. La notícia es va divulgar gràcies a les xarxes socials, especialment al Twitter, en què usuaris nord-catalans van denunciar una situació que es repeteix reiteradament: l'odi de policies i guàrdies civils contra els catalans del nord mostrat en punts fronterers, i la dificultat per atemorir-los i encausar-los amb falses acusacions.

En arribar el cap de setmana passat a Porto Cristo, en el que era la quarta visita a Mallorca dels Castellers del Riberal, de la població rossellonesa de Bao, els viatjans nord-catalans va ser vexats amb comentaris com "A vosaltres la Marine Le Pen us posarà al ganxo" i "Es diuen de Catalunya Nord. És que Catalunya Nord, com Catalunya, no existeixen. Només existeixen Espanya i França."'

Arrenquen l'adhesiu CAT i amenacen per cantar himnes patriòtics

En la denúncia pública realitzada al seu web expliquen que les burles van continuar quan els policies espanyols estaven '"verificant" els cotxes, i van observar l'adhesiu del CAT a la matricula. Aleshores un dels policies va demanar arrencar-lo amb la justificacó que "Aquí som a Espanya; i és il·legal, només existeix Espanya. Es poden posar adhesius, però això és falsificació de documents oficials. A la matrícula, la E d'Espanya, i prou."

Quan els nord-catalans van explicar als policies que ells no eren espanyols, sinó catalans però de ciutadania francesa, van cridar a la guàrdia civil, que va acudir junt amb la policia portuària: alehores els policies van amenaçar-los de multar-los amb 90 euros per falsificació de la matricula i els van obligar a arrencar els adhesius de la matrícula.

Aquests nord-catalans vexats per policies espanyols també han explicat que els companys que havien embarcat abans van començar a cantar la cançó "Riberal", himne de la colla, i "Els segadors", fet que va irritar els policies, que els van amenaçar de nou argumentant que  "no acceptarien més provocacions."

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  3. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La CUP reclama la fi de les activitats il·legals a la Gola del Fluvià i la seva renaturalització
  6. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  7. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  8. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. Ressenya de “La Carta de Brest (1974-1979). Una història dels moviments d’alliberament nacional” de Roser Valverde i Aleix Solé
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid