Ara la jutgessa accepta el recurs de reforma presentat pel qual s'admet l'encausament de tres dels cinc directius que demanaven les acusacions i la fiscalia. Per primer cop la jutge imputa directius de FGV.
Els ara citats eren responsables de la planificació i programació de les balises de seguretat que havien de frenar els combois amb excés de velocitat.
Vilaweb assenyala avui que els encausats són el director adjunt d'explotació de FGV l'any 2006, Vicente Contreras; el director tècnic, Francisco García; i el director del departament d'estudis en el moment de l'accident, Francisco Orts. Han estat citats per als dies 17, 24 i 26 de juny.
Per primera vegada en el procés de la investigació judicial la jutgessa Nieves Molina ha escoltat les peticions de les parts, i ha decidit encausar els responsables de seguretat del metro. Entre 2006 i 2007, durant la primera instrucció, aquesta magistrada va concloure que l'únic responsable de l'accident era el conductor del comboi, argumentant un suposat excés de velocitat (el tren circulava a 80 km/h en un tram indicat per a 40 km/h), i per aquest motiu va arxivar el cas.
El passat mes de gener la Secció segona de l'Audiència de València va estimar parcialment els recursos presentats contra l’arxiu de la recerca de l’accident de la Línia 1 de Metrovalència que al juliol de 2006 va costar la vida a 43 persones i va provocar ferides a altres 47 més, i va ordenar que es practiquessin onze diligències sobre el cas, que finalment han portat a citació dels directius que s'ha conegut avui. En la interlocutòria assenyalava que "No cal defallir en la cerca de la veritat, per evitar una victimització secundària de les víctimes"