Demà a les 18 hores, la Plataforma STOP PUJADES i la FAVB es reuniran amb l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, després de 14 setmanes de mobilitzacions i protestes recolzades pels usuaris del transport públic i més de 100 entitats socials, polítiques, sindicals i culturals del país.
Les dues entitats veïnals esperen que a la reunió de demà amb l'alcalde de Barcelona es plantegi una proposta concreta sobre com aplicar la rebaixa de les tarifes i la manera d'executar-la, per tal que es pugui donar una resposta a les reivindicacions de milers d'usuaris i usuàries del transport públic, massa castigats per una crisi que sembla interminable.
Si demà o aviat no arriba cap proposta, Stop Pujades continuarà manifestant-se en contra de l'augment dels preus del transport als carrers, a les estacions i on es cregui convenient.
Segons la plataforma, quan Xavier Trias era a l'oposició, des del seu grup municipal es van criticar amb força els reiterats augments anuals de preu del transport públic i es van plantejar nombroses mesures per incentivar-ne l'ús entre la ciutadania. Tanmateix, des que Xavier Trias és alcalde de Barcelona, el transport públic s'ha encarit de nou molt per sobre de l'IPC -sobretot els títols més usats-, de manera que l'ús que se n'ha fet no ha anat a l'alça.
Tot i tenir representants al Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i, per tant, tenir poder decisori, l'Ajuntament de Barcelona va aprovar fa poques setmanes una proposició en què rebutjava l'increment de les tarifes del transport públic.
A més, el rebuig a l'encariment d'enguany del transport públic ha arribat al mateix Parlament de Catalunya, que ha aprovat per unanimitat instar l’ATM la revisió a la baixa de les tarifes, especialment dels títols més usats, com és la T-10. També han demanat la retirada de l'augment més de 30 municipis, i hi han signat a favor 106 càrrecs electes.
El 2013 l'Ajuntament de Barcelona ha tingut un superàvit en els seus comptes de 139 milions d'euros, la qual cosa demostra que disposa de recursos suficients per donar resposta a una demanda legítima i legitimada de la gent del carrer.