Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sanitat
Protesta contra les retallades de Sanitat al CAP de Rocafonda de Mataró

La CUP Mataró participa en aquesta mobilització i dóna suport a les reivindicacions veïnals. Unes 20 persones han ocupat el CAP de Rocafonda i hi romandran tota la nit

09/01/2014 Gènere

L’Associació de Veïns de Rocafonda, l’Esperança i Ciutat Jardí ha iniciat mobilitzacions i una recollida de signatures per aconseguir que dues doctores que exerceixen al Centre d’Atenció primària (CAP) de Rocafonda no hagin de ser desplaçades per motius administratius i puguin continuar la seva molt ben valorada tasca professional amb les veïnes i veïns del barri.

La CUP Mataró ha donat suport a aquesta mobilitzció veïnal. Concretament han participat en la mobilització de l'assemblea veïnal que avui dia 8 de gener s'ha desplaçat en un grup nombrós al CAP del barri de Rocafonda i que han ocupat aquest les dependències del centre. Unes vint persones s'hi estaran tota nit per denunciar les retallades i per reclamar que les doctores Regina Romeu i Maria José Merino no siguin desplaçades.

Aquest dimecres la Federació d'Associacions de Veïns de Mataró ha entrat a registre una carta adreçada al conseller Boi Ruiz remarcant que el barri compta amb més de 16.000 habitants, la complexitat de la zona en concret i el "risc de guetització" que es viu. En la carta s'explica que a banda dels pacients habituals, en aquest CAP hi ha tres grups de persones que ratllen l'exclusió social: d'edat avançada i salut delicada; immigració extracomunitària amb molts infants i dones en situació de risc; i població jove i no tan jove "en risc sever d'exclusió causada per l'atur juvenil i manca d'expectatives".

Retallades en sanitat en un barri popular

Les dues doctores afectades exerceixen de forma puntual al CAP de Rocafonda des de fa 19 i 8 anys respectivament. Ara està prevista la incorporació dels metges titulars de les dues places i els barris de Rocafonda, l’Esperança i Ciutat Jardí perdrien dues magnífiques professionals molt estimades pels seus pacients.

La Conselleria de Salut té la intenció de traslladar les doctores el proper 15 de gener per motius administratius, fet que la FAVM considera un error, ja que es tracta d'un barri densament poblat, "amb molta gent gran amb salut precària, forta població nouvinguda i joves i infants amb prob lemes socials i de salut diverses". En el seu moment van advertir que era un nou atac a la cohesió social i que lluitarien per impedir-ho.

Aquests desplaçaments s’afegeixen a diverses retallades prèvies que ja ha patit el CAP de Rocafonda en el darrer any, com ara l’acomiadament de la Mediadora Cultural, la inestabilitat en les substitucions i l’intent d’eliminar el Servei d’Urgències de cap de setmana, fet que es va impedir gràcies a l’actuació de l’Associació de Veïns.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid