Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Transport públic
Paralitzen el Metro i el trambaix en la 6a protesta veïnal contra la pujada del Transport Públic

Les mobilitzacions es van estendre més enllà de l'àrea metropolitana Vendrell, Vilafranca del Penedè, Sitges, Igualada, Manresa, Vic, Mataró, Maçanet de la Selva... i van comptar també amb el suport de la Plataforma de càrrecs electes contra la pujada de preus al transport públic

30/01/2014 Drets i Llibertats

Gairebé un miler de persones es van mobilitzar ahir al vespre a l'entorn d'una quarentena d'estacions de Metro i ferrocarrils de rodalies, més enllà de l'àrea metropolitana. Cap a les 20h, els manifestants van paralitzar les línies del Metro de la ciutat, menys la L11, durant una mitja hora. També van aturar les línies del Trambaix. Les accions s'enmarquen dins de la 6a jornada de protestes veïnals contra la pujada de les tarifes del Transport Públic, organitzada per la plataforma Stop Pujades Transport.

Un servei públic que funciona com una empresa

Amb aquest terme els impulsors d'aquesta campanya i protesta denuncien que el bitllet més venut, la T-10, ha passat a tenir un preu de 10,30€, un 5,10% més que l’any anterior i un 68% més que fa deu anys. Per altra banda la T-50/30 passarà a costar 42,50€, una pujada del 8,4%. Denuncien que l'augment exponencial de les tarifes converteix el transport públic "en un luxe pels usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen." Un augment paral·lel al desmatellament de línies d’autobús, ja que també s’elimina el bus de barri els diumenges i festius i, des de l’any 2007, s’ha anat reduint un 10% el servei d’autobús entre setmana i un 25% els caps de setmana.

La protesta també denuncia que la raó per la qual s’apuja el preu del bitllet es deu a una decisió premeditada de la Direcció de TMB, que manté "una opacitat absoluta al voltant del seu pressupost i dels 603 membres de l’equip directiu, el seu salari fora de conveni i totalment desconegut, els cotxes oficials de que gaudeixen i el motiu pel qual càrrecs de PSC i CIU acaben ocupant llocs dins d’aquesta direcció." En aquest sentit, a través de la nota de premsa que s'ha difós per aquesta campanya es recorda que elss sectors socials més castigats corresponent als barris més castigats per la crisi, l’atur i les retallades. Així, indiquen que la pujada del preu del transport representa "un nou desafiament cap als veïns i usuaris que observen que mentre l’administració retalla serveis, retira ajudes i desnona famílies, castiga els qui aposten pel transport públic: per a molts, l’únic transport per anar a treballar o per la recerca de feina."

La plataforma ha subratllat en un comunicat que les successives pujades per sobre de l'IPC converteixen el transport públic en "un luxe per als usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen".

La Plataforma de càrrecs electes contra la pujada de preus al transport públic

Ahir es va fer públic el manifest de la Plataforma de càrrecs electes contra la pujada de preus al transport públic, formada per una seixantena de càrrecs electes de les Candidatura d'Unitat Popular (CUP), les Cadidatures Alternatives del Vallès (CAV) i d'Esquerra Unida i Alternativa (EUiA), que donen suport a les mobilitzacions com les d'ahir

Stop Pujades Transport també compta amb el suport d’una trentena d’entitats, com la FAVB, Promoció del Transport Públic, Trobada Alternativa de Nou Barris, els sindicats CGT, COS, CCII i la Intersindical-CSC, així com organitzacions polítiques com el Procés Constituent, Joves d’Esquerra Verda, la CUP i Pirates de Catalunya, entr altres.

Valora
Vídeos
Excés dispositiu policial a Mataró #StopPujadesTransport
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid