Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#0RESPONSABLES
La plaça de la Verge de València s'omple de nou per recordar les víctimes del Metro

La Fiscalia recomana una nova investigació que contempli tots els factors i no se centri exclusivament en la velocitat. Això, el que han estat demanant l'AVM3 des de l'endemà de l'accident.

03/09/2013 Drets i Llibertats

Milers de persones s'han aplegat de nou com cada dia 3 de cada mes a la plaça de la Verge de València per donar suport als familiars de les víctimes del metro.

El manifest llegit en aquesta nova concentració, la 83, començava tot dient:"7 anys i 2 mesos han passat des que va ocórrer el sinistre que va canviar les nostres vides, i aquí estem una altra vegada, amb les piles carregades per seguir denunciant que l'accident es podia haver evitat si la Línia 1 hagués tingut les mateixes mesures de seguretat que les altres Línies, i les persones que no van posar aquestes mesures de seguretat que haguessin evitat l'excés de velocitat, són les responsables que es produís el descarrilo del tren, i la mort de 43 persones i 47 ferits".

En aquest punt remarca el manifest llegit aquesta tarda, que aixó és el que diu el investiga el descarrilament del tren a Santiago, i per això ha imputat al responsable d'Adif de la seguretat en la circulació, al que considera responsable de l'accident, per omissió de mesures de seguretat en la prevenció del risc ferroviari.

Per això, segons el manifest, la fiscalia de València, també vol introduir la falta de mesures de seguretat com a causa de l'accident, i ha sol·licitat al jutjat que va arxivar la instrucció judicial, que es reobri la recerca, en considerar que va haver-hi dades que no es van tenir en compte, com les Actes del Comitè de Seguretat en la Circulació on consten les múltiples denúncies dels Sindicats sobre la perillositat de la corba de l'accident. O les denúncies sobre els cristalls, que queien solos en estar mal segellats.

També han asseyalat que la Fiscalia de València  estima que va haver fets i dades que en el seu moment no es van valorar.
"Entre ells l'informe signat en 2005 per Vicente Contreras, director adjunt d'explotació, en el qual deia que aquests trens estaven molt prop de la seva vida útil, amb grans problemes de manteniment en ser especialment complicat l'obtenció de recanvis. Ara hem sabut que les rodes del vagó del sinistre eren de segona mà"

Per als familiars de les víctimes, "si s'haguessin contemplat totes aquestes dades en la recerca, és probable que el resultat hagués estat un altre"

Per això, l'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AVM3J) demana una nova investigació que contempli tots els factors i no se centri exclusivament en la velocitat. Així ho va recomanar la Fiscalia i així ho va denunciar l'AVM3J el dia després de dia, mes a mes, durant aquests 7 anys.

L'AVM3J assegura que ho repetirà les vegades que faci falta. Així, "el mes que ve, i l'altre, i l'altre…. tornarem a aquesta plaça a seguir denunciant que el descarrilo es va poder evitar, i que les persones que no ho van evitar són responsables de 43 delictes d'homicidi i 47 delictes de lesions, per imprudència professional".

En la concentració d'aquesta tarde, l'AVM3J ha dedicat avui els seus cinc minuts de silenci a les d'altres quatre tragèdies: els sinistres de Santiago de Compostel·la, del vol de Spanair i del Yak-42, així com a les dels atemptats de l'11-M de Madrid.

Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid