Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
Més de 150 persones inicien la Marxa per l’Educació Pública a Ribes de Freser

Durant els vuit dies que dura la Marxa s’organitzaran actes en defensa de l’ensenyament a les poblacions per on passa.

25/08/2013 Educació

Ahir, més de 150 persones es van aplegar a Ribes de Fresser per iniciar la 1a Marxa per l’Educació Pública recorrerà fins el 31 d’agost unes quantes ciutats catalanes com Badalona, Barcelona, Cerdanyola, Granollers, Ripoll i Vic per lluitar contra la situació de l’educació, caracteritzada per la pujada de les taxes universitàries, mestratges i FP, la precarietat en la reforma i el manteniment dels centres escolars, la supressió de les ajudes per a llibres i menjadors i l’acomiadament de treballadors. La marxa va començar a Ribes de Freser, on passa l'estiu la consellera d’Ensenyament Irene Rigau.

Els organitzadors, l'Assemblea Groga, exposen que aquesta mobilització es fa "amb l’objectiu de dir prou a l’ofensiva neoliberal i mercantalitzadora que estan vivint les nostres escoles bressol, les nostres escoles, els nostres instituts i les nostres universitats."

La mobilització estiuenca pretén millorar la coordinació territorial del "moviment per l’educació pública, de bressol fins a universitat, i reivindicar una educació pública, lliure de retallades i de precarització, pública, inclusiva, laica i en català." I s'ha convoat a finals d'agost "per començar el nou curs lluitant a favor de l’Educació Pública, una educació, en definitiva,  que sigui del poble i pel poble."

Al web de l'Assemblea Groga es pot conèixer la ruta que realitzarà aquesta marxa, i també conté un formulari per fer adhesions, així com aportacions econòmiques de suport.

 

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  3. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La CUP reclama la fi de les activitats il·legals a la Gola del Fluvià i la seva renaturalització
  6. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  7. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. Ressenya de “La Carta de Brest (1974-1979). Una història dels moviments d’alliberament nacional” de Roser Valverde i Aleix Solé
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid