Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cadena humana 11S
La cadena humana també arribarà al País Valencià

Des d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV) s'està organitzant la continuitat de la cadena a Vinaròs.

20/07/2013 Drets i Llibertats

Des d'Acció Cultural del País Valencià s'ha decidit recentment que des del territori valencià també es participe en la cadena humana per la independència del proper 11 de Setembre, tot i que el lema triat per l'entitat cultural no fa referència explícita a la independència, ja que el lema triat per l'entitat per a la cadena valenciana és "Per la llengua i la llibertat".

Des d'Acció Cultural s'està organitzant a Vinaròs, a més a més s'estan muntat autobusos per pujar des de València i Castelló de la Plana tot obrint un formulari d'inscripcions per a tots i totes aquelles persones interessades.

 

La commemoració de l'11 de Setembre

L’11 de setembre es commemora la caiguda de la ciutat de Barcelona en mans de les tropes borbòniques, després d’un llarg setge, l’any 1714, en el context d’una guerra iniciada el 1705 a Dénia amb l’aixecament dels maulets encapçalats pel general Basset. Milers de valencians van participar en la defensa de Barcelona, després de la derrota sofrida a Almansa el 25 d’abril de 1707. El record de la caiguda de Barcelona, com el de la batalla d’Almansa, és el de la pèrdua de l’autogovern, i expressa la voluntat per recuperar i aprofundir aquest autogovern.

Per això, els valencians i valencianes, l’11 de setembre de 2013, donem simbòlicament la mà a la cadena humana que tindrà lloc a Catalunya en record d’aquella derrota i com afirmació d’aquesta voluntat de viure, i expressem el nostre compromís amb la llengua i la llibertat.

Acció Cultural del País Valencià (ACPV), com a entitat que treballa per la llengua i cultura dels valencians, agermanada amb Òmnium Cultural i Obra Cultural Balear en la Federació Llull, posa a disposició dels valencians i valencianes que vulguen participar en aquest gest simbòlic la seua infraestructura i experiència per facilitar tècnicament i organitzativament aquest gest.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  9. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid