Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
BRASIL
Milers de brasilers es manifesten en contra del Mundial de Futbol del 2014 i les Olimpíades del 2016

Els "indignats" brasilers exigeixen principalment millors serveis públics i més inversions en educació, salut i sanejament, així com combatre la corrupció i el malbaratament de recursos públics.

19/06/2013 Internacional

Centenars de milers de persones es van manifestar aquest dilluns a diverses de les grans ciutats del Brasil en una protesta que es va iniciar la setmana passada contra la pujada de preus en els transports públics, però que en les últimes hores s'ha ampliat cap a una mostra de rebuig a la corrupció política i la violenta repressió policial, així com la gestió que el Govern de Dilma Rousseff ha fet l'organització de la Copa Confederacions, el Mundial de Futbol de 2014 i les Olimpiades del 2016 en què s'han invertit milers de milions de dòlars.

Tot i que la majoria d'aquestes protestes han estat de caràcter pacífic, en alguns punts l'enfrontament amb la policia ha derivat en accions violentes, amb fogueres, vehicles incendiats, llançament de pedres i intents de prendre edificis d'institucions públiques. Segons la premsa brasilera, hi ha almenys 20 ferits. A Brasília, la capital del país, desenes de milers de manifestants han pres temporalment la seu de l'Assemblea Nacional. Tot i que la policia ha mantingut la situació controlada en un primer moment, els joves han aconseguit finalment accedir a la zona i prendre algunes teulades de l'edifici.

A Rio de Janeiro, un grup s'ha separat de la marxa general de la manifestació i s'ha dirigit cap al palau de Tiradentes, seu de l'Assemblea Legislativa regional. Amb còctels Molotov i pedres, s'han enfrontat amb la policia, han calat foc a un vehicle i aixecat diverses fogueres a la zona. A Sao Paulo, alguns manifestants han obert la porta i han aconseguit accedir al Palau dels Bandeirantes, seu del Govern de l'estat, després d'una multitudinària concentració en què han participat desenes de milers de ciutadans. Allà s'han pogut llegir i sentir consignes contràries a l'organització del mundial de futbol que el país organitzarà el 2014 i les Olimpíades del 2016.

Al vídeo s'exposen els arguments en contra del Mundial i les inversions milionàries en esdeveniments esportius de masses.

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  9. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid