Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Discriminació política
CIU i ERC veten tres entitats proposades per la CUP al Pacte Nacional pel Dret a Decidir

El diari la Razón acusava ahir el president Mas de rodejar-se de ”afins a Batasuna”, fent referència a ARRAN, per la qual cosa l'organització juvenil respon, el veto "posa de manifest una un cop més la facilitat amb què la política del govern queda compromesa a cop de titular"

21/06/2013 Política

El diputat de la CUP-AE Quim Arrufat va denunciar ahir CiU i ERC no han acceptat la participació de tres de les 5 entitats que aquesta formació havia proposat per prendre part al Pacte Nacional pel Dret a Decidir. Les entitats vetades són ARRAN, la Xarxa d'Economia Solidaria (XES) i el Front d'Alliberament Gai de Catalunya (FAGC). Davant d'aquesta exclusió, Arrufat ha afirmat que la CUP es qüestiona la utilitat de la cimera. Per la seva banda, ARRAN ha manifestat que l'exclusió d’entitats posa en entredit la cimera i que els arguments del govern per marginar-la són falsos.

Recordem que el govern va anunciar dimarts passat que el proper 26 de juny se celebraria la primera reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir i va demanar als partits favorables a la consulta que proposessin cinc entitats per participar-hi. La CUP-AE va proposar el Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i Nacionals (CIEMEN), la Coordinadora de les Associacions per la Llengua (CAL), el Front d'Alliberament Gai de Catalunya (FAGC), la Xarxa d'Economia Solidaria (XES) i Arran.

Com que l'anunci de la constitució del Pacte Nacional Pel Dret a Decidir va ser realitzat mitjançant els mitjans de comunicació, la CUP-AE ho va criticar per no haver-se comunicat prèviavement als grups que han expressat la seva voluntat de participar-hi.

L’exclusió d’ARRAN és "una forma més de repressió política"

En un comunicat, l'organització juvenil ARRAN ha manifestat que ha exclòs l'organització juvenil de l'esquerra independentista de la cimera per la seva ideologia i pràctiques polítiques. "El veto a la nostra organització no és sinó un intent més de silenciar la veus de les joves que aposten per l’organització des de la base i la lluita als carrers més enllà de les institucions. Les veus d’aquelles que veiem en la independència un mitjà per la transformació radical de la nostra societat i entenem l’exercici del Dret a Decidir com una eina que ha de servir per retornar la sobirania de forma integral al poble català. Es tracta d’una estratègia per excloure del debat aquells arguments que aposten per un model de país i de societat diferents al de CiU i els seus aliats. Arguments, d’altra banda, que incomoden enormement els responsables de malvendre el país a base de retallades i privatitzacions, coberts darrera d’un (presumpte) gir sobiranista".

Entre altres arguments sobre el veto, ARRAN remarca que l’exclusió també respon a la pressió dels mitjans espanyolistes que, "a partir de vinculacions targiverssadores, fan doblegar al Govern del Principat. El diari la Razón acusava ahir el President Mas de rodejar-se d’ ”afins a Batasuna”, en referència a la nostra organització. Així, el veto a ARRAN posa de manifest una un cop més la facilitat amb què la política del Govern queda compromesa a cop de titular".

 




Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
  7. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  8. La Catalunya B
  9. El Correllengua 2025 homenatjarà l'escriptora Mercè Rodoreda
  10. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid