Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Galícia
Un detingut a la Corunya acusat de formar part de Resistencia Galega
07/01/2013 Internacional
Agents de la Policia Nacional espanyola adscrits a la Comissaria General d'Informació han detingut aquesta nit a la Corunya una persona acusada de ser membre de Resistència Galega, el grup armat independentista gallec. Segons les informacions filtrades per la policia als mitjans habituals aquesta persona portava a sobre tres artefactes explosius.

La detenció ha tingut lloc a les 22.30 hores en una zona boscosa de la localitat corunyesa d'Ames. Segons La Voz de Galicia i Europa Press els artefactes intervinguts són similars als requisats en anteriors operacions contra Resistència Galega.

Recordem que el passat setembre de 2012 agents de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional espanyola van detenir quatre persones amb acusades de militar en aquesta organització independentista. A finals d'octubre dos independentistes gallecs va ser detinguts també acusats de formar part d'aquest grup armat. Durant el novembre i desembre del 2011 van ser detingudes sis persones a Vigo, Santiago i Lugo acusades de pertànyer a Resistencia Galega, quatre de les quals van ingressar a la presó, en una operació dirigida des de l'Audiència Nacional espanyola.

Resisència Galega ha realitzat accions durant els darrers mesos com l'atac contra la casa museu de Manuel Fraga a Vilalba (Lugo), a oficines d'INEM i contra una antena de telecomunicacions.

 

Valora
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  4. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  5. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  6. L’Ajuntament de Barcelona convoca una reunió informativa sobre la promoció pública de l’Illa Glòries
  7. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  8. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  9. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  10. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid