Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Màrqueting polític
L'espot electoral de la CUP-AE ha estat el més vist de la campanya

La formació lidera el rànquing dels espots més vistos amb SI i ERC per darrere

24/11/2012 Política

L'espot electoral de la CUP-Alternativa d'Esquerres, titulat #hovolemtot, ha estat el més vist de la campanya electoral superant en nombre de visualitzacions els espots de tots els altres partits. De fet, del rànquing dels 10 vídeos més vistos en els últims 15 dies quatre són de la CUP-AE.

No s'hi compta, a més, el vídeo de suport #somunitatpopular, que supera amb escreix tots els vídeos en nombre de visites. Aquesta fita confirma l'èxit de la campanya viral que ha realitzat la candidatura en bona part a través de vídeos i espots molt ben elaborats.

Ho ha posat de manifest un estudi realitzat pel centre tecnològic Barcelona Media, membre de la xarxa Tecnio, on detalla que els principals partits polítics que es presenten a les eleccions del 25-N han publicat més d’un centenar de vídeos a la plataforma YouTube durant la campanya, i que han estat més de mig milió el nombre de visionats que han sumat en el seu conjunt.

El treball també destaca la important presència de YouTube respecte altres xarxes socials, atès que dels més d’un milió de tweets identificats durant la campanya electoral, 250.000 acollien enllaços a altres pàgines web, de les quals 20.000, més del 8%, eren enllaços a YouTube.

Els partits amb escassa cobertura mediàtica donen valor a Youtube

Així mateix, l’estudi constata que el volum de vídeos, comentaris i usuaris involucrats a YouTube varia de manera notable per a cada partit.

D’acord amb el nombre de vídeos publicats, apareixen en primer lloc els canals de C's (31 vídeos) i SI (29); seguits d’ICV-EUiA (16), PP (12) i la CUP (12). Finalment, figuren amb quatre vídeos CiU, ERC i PSC.

Aquestes dades evidencien que la majoria de partits amb escassa representació institucional i, per consegüent, menor cobertura mediàtica, donen valor a YouTube com a plataforma per difondre els seus missatges de campanya.

Els deu vídeos més vistos de YouTube durant la campanya electoral

1. CUP, #hovolemtot, amb més de 32.700 visionats (el vídeo de suport #somunitatpopular n'acumula més de 190.000)

2. Solidaritat Catalana, López Tena fa a Mas la pregunta definitiva, amb més de 29.400 visionats

3. ERC, Coi d'independència!!, amb més de 23.600 visionats

4. CUP, Brief an Frau Merkel, amb més de 17.700 visionats

5. CUP, És l'hora del poble!, amb més de 16.730 visionats

6. PSC, Espot de campanya, amb més de 15.350 visionats

7. ERC, Cal que neixin flors a cada instant, amb més de 14.550 visionats

8. Solidaritat Catalana, Espot de campanya, amb més de 10.700 visionats

9. PP, Espot de campanya, amb més de 9.800 visionats

10. CUP, Nosaltres, amb més de 7.254 visionats

Valora
Rànquings
  1. Palma acollirà la II Trobada de Dones dels Països Catalans
  2. 40è aniversari de la manifestació per la llengua de l'MDT aturada per les càrregues indiscriminades de la policia espanyola
  3. Una llei de la selva de societats primitives.
  4. Sant Jordi per la Llengua fa una crida per convertir el Sant Jordi en una diada en defensa del català
  5. Xerrades del sindicat Intersindical-CSC a Girona
  6. Comitès d’empresa dels Jesuïtes, Thau, Joan Pelegrí, Virolai i Maristes es mobilitzaran per la igualtat de jornada amb la pública
  7. La CUP denuncia el tancament de 111 línies a l’escola pública
  8. L'arquitecta i urbanista Maria Sisternas serà assessora al govern municipal de Girona
  9. Un policia espanyol s’infiltra dos anys en l’independentisme de Lleida
  10. “Cal garantir els grups singulars per combatre l’estigmatització dels centres”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid