Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
ANC
“La independència a debat” dóna veu a badalonins preocupats pel futur del poble català

Laia Sabater (CUP) va parlar de l’oportunitat d’emprar la independència com a eina per construir una societat més justa

17/11/2012 Res-pública

Representants dels partits polítics badalonins van participar dijous passat en un debat sobre la independència organitzat per l’ANC de Badalona. Amb el periodista Marcel Mauri com a moderador i amb un Ateneu de Sant Roc ben ple, sis dels partits que es presenten a les eleccions al Parlament van tractar qüestions sobre la independència. Ciutadans i PP, tot i ser convidats a l’esdeveniment, no hi van assistir.

Els representants de cada grup, que van ser Francesc Falcó (CiU), Laia Sabater (CUP), Miquel Estruch (ERC), Carles Sagués (ICV-EUiA), Joan Callau (PSC) i Pere Martínez (SI), van contestar preguntes sobre el dret a decidir, el model d’estat per a Catalunya i la justícia social, a més d’altres preguntes que els feia un públic badaloní molt compromès amb el moment actual.

Generalment, tots els partits (excepte PSC, que defensa el federalisme) van coincidir que amb un estat propi Catalunya viuria en unes millors condicions i també en la necessitat de defensar el dret a decidir del poble català per mitjà d’un referèndum.

A més, tots es van comprometre a realitzar aquesta consulta en la propera legislatura, tot i que el PSC només ho compliria si la legalitat espanyola ho permetés. La pregunta que hi hauria a les butlletes no va ser aclarida perquè van considerar que a hores d’ara podria crear una polèmica innecessària.

Falcó (CiU) va parlar de la necessitat de treballar transversalment tot buscant punts d’unió i Martínez (SI) va demanar que cada partit concretés el model d’estat que defensaria al seu programa electoral. Per la seva banda, Laia Sabater (CUP) va exposar que la independència ha de ser l’eina que permeti construir una societat més justa, el gran objectiu del seu partit, que pretén ser la veu d’un poble cansat de les retallades i de la injustícia social.

Valora
Rànquings
  1. Voluntat de construir una xarxa per trobar formes d'organització per incidir en la presa de decisions
  2. 40è aniversari de la manifestació per la llengua de l'MDT aturada per les càrregues indiscriminades de la policia espanyola
  3. L'Audiència de Girona nega que un veterà independentista (Quim Tell) ho sigui per no haver-lo d'amnistiar
  4. Xerrades del sindicat Intersindical-CSC a Girona
  5. L’ANC irromp a Sants-estació contra el caos en Rodalies
  6. La Fiscalia de Memòria Democràtica accepta la denúncia per tortures a Via Laietana presentada per Blanca Serra
  7. Meridiana Resisteix: 1714 dies de lluita
  8. Cadena humana el 5 d’abril, entre Castelldefels i Gavà, contra el Pla de Ponent
  9. Llums i ombres sobre la llengua catalana
  10. USTEC·STEs (IAC) i CGT convoquen a tot el personal d’atenció educativa a la vaga el proper 8 d’abril
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid