Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Peatges
L'ANC porta els treballadors d'Abertis a acostar posicions amb la campanya #novullpagar

Crearan una comissió unitària entre sindicats, associacions d’usuaris i de consumidors, la campanya #novullpagar i la sectorial obrera de l’ANC

16/05/2012 Política

Representants de la campanya #novullpagar i treballadors de peatges han volgut acostar posicions per recordar que el conflicte dels peatges no és "entre treballadors", sinó "de país".

Tot i que des que s'ha posat en marxa la campanya d'insubmissió als peatges s'han viscut algunes escenes de tensió entre treballadors dels peatges i conductors, representants de les dues bandes han volgut fer una crida a la calma i han demanat "respecte mutu". Així mateix, han coincidit a reconèixer el “greuge històric i comparatiu” en el model d’infraestructures a Catalunya i de la legitimitat de la campanya d’insubmissió en el pagament de peatges.

Aquest dimecres els representants de la campanya No Vull Pagar Aida Àngel i Guillem Carbó, i els representants del comitè d’empresa dels treballadors d’autopistes, Jordi Tomás (CCOO) i Joan Muntada (UGT) han realitzat una roda de premsa juntament amb el representant de la sectorial del moviment obrer de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Diego Arcos, sectorial que s’ha encarregat de fer la mediació i consensuar els acords.

Comissió unitària

En aquest sentit, les dues parts han signat uns acords on es comprometen a rebaixar la conflictivitat entre conductors insubmisos i treballadors. Als conductors es demana que respectin els treballadors per així acabar amb "casos d'agressivitat verbal, gravacions d'imatges dels cobradors i pitades". Els treballadors, de la seva banda, reconeixen la legitimitat de la reclamació de la campanya #novullpagar.

Les dues parts crearan una comissió unitària entre sindicats, associacions d’usuaris i de consumidors, la campanya #novullpagar i la sectorial de l’ANC per elaborar propostes consensuades "per a construir un nou model d’infraestructures basat en l’eficiència, l’equitat i que, d’acord amb les directives i recomanacions europees, contribueixi a evitar el tracte discriminatori de finançament de les infraestructures de Catalunya".

Arcos ha assegurat que a la sectorial de l’ANC “no li ha costat gens ni mica arribar a un consens”, i ha destacat que la campanya #novullpagar està donant molta “empenta” al moviment per la independència. El representant de la sectorial ha dit que la protesta en cap cas va contra els treballadors i ha afegit que alguns conflictes que s’han produït, minoritaris en ambdues bandes, el que fan és “desviar l’atenció” dels responsables de la situació injusta que pateixen els catalans.

"El conflicte no és de treballadors sinó de país"

En aquesta línia s’ha expressat l’Aida Àngel, explicant que el conflicte existent “no és de treballadors” sinó de “país”; d’unes “infraestructures que ja han estat amortitzades desenes de vegades”. Àngel ha afirmat que a la roda de premsa hi hauria d’haver Josep Casadellà, impulsor de la iniciativa, però que no ha pogut ser-hi ja que ha iniciat una marxa d’Anglès fins a Barcelona a peu per protestar per les multes als que es neguen a pagar peatges.

“S’ha d’actuar amb respecte, no s’ha de tocar el clàxon”, ha afegit la membre de #novullpagar, mentre que el Guillem Carbó ha remarcat que el respecte i educació “han de ser mutus”. “Els ciutadans d’aquest país són prou madurs per estar a l’alçada”, ha afegit.

Els sindicats d'Abertis enviaran un "missatge tranquil·litzador" als treballadors

Per la seva banda, Jordi Tomás (CCOO) ha qualificat de “clam de la societat catalana, de la injustícia i la discriminació dels ciutadans de Catalunya” la situació actual, i ha afirmat que “té molt de valor” el pas que han fet els promotors de No Vull Pagar, demanant als usuaris “respecte cap als treballadors per acabar amb els casos d’agressivitat verbal”, entre d’altres, mentre que els sindicats enviaran un “missatge tranquil·litzador als treballadors”. Tot i els problemes puntuals, Tomás ha afirmat que “la majoria de gent i usuaris és molt correcta”.

Acords signats amb la mediació de l'ANC

1. Reconeixem la legitimitat de la reclamació de la campanya #novullpagar, perquè posa en qüestió el model de gestió d’infraestructures i el tracte discriminatori que hem rebut els ciutadans de Catalunya en relació als de la resta de l’Estat.

2. Reconeixem que els treballadors de les empreses concessionàries, no només no són responsables d’aquest conflicte, sinó que en pateixen doblement les conseqüències, perquè són la cara pública de l’empresa i, a la vegada, víctimes directes de la indignació ciutadana.

3. Els representants dels sindicats del comitè d’empresa de treballadors de les autopistes i els representants de la campanya “novullpagar” ens comprometem a intentar rebaixar aquesta conflictivitat. Enviarem, des dels sindicats, un missatge tranquil·litzador als treballadors i ens comprometem a demanar als usuaris respecte cap als treballadors per acabar amb els casos d’agressivitat verbal, gravacions d’imatges dels cobradors i pitades que han comportat fins ara les protestes, i que han generat un entorn laboral insostenible.

4. Proposem la creació d’una comissió unitària entre sindicats, associacions d’usuaris i de consumidors, la campanya no vull pagar i la sectorial de l’ANC per elaborar propostes consensuades per a construir un nou model d’infraestructures basat en l’eficiència, l’equitat i que, d’acord amb les directives i recomanacions europees, contribueixi a evitar el tracte discriminatori de finançament de les infraestructures de Catalunya.

Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid