Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
TVC
Malestar pel nou pacte CiU-PP als mitjans de comunicació públics

En plena retallada del pressupost dels mitjans, CiU accepta una proposta del PP per eliminar la publicitat de Catalunya Ràdio

08/02/2012 Comunicació
Malestar pel nou pacte CiU-PP als mitjans de comunicació públics. La ponència que tracta el projecte de llei de reforma de la Llei de la CCMA es reuneix aquest dimecres per votar el dictamen que anirà al Ple del Parlament del 16 de febrer, on es votaran definitivament les propostes del Govern.

En aquest context, els convergents han pactat amb el PPC reduir progressivament la publicitat a TV3 i fer el mateix a Catalunya Ràdio amb l'objectiu de tendir "fins a la desaparició". En plena onada d'aplicació de mesures d'austeritat i retallada del pressupost dels mitjans, la federació nacionalista ha acceptat les esmenes dels populars. A més, també ha acordat amb el PSC i amb el PPC incrementar de 5 a 6 els membres del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) respecte a la proposta inicial del Govern, que reduïa de 12 a 5 els membres de la CCMA i de 10 a 5 en el cas del CAC.

"Acorden regalar pastís als mitjans privats afins", segons el comitè d'empresa


El comitè d'empresa de TV3 i Catalunya Ràdio ha rebutjat de ple el nou pacte CiU-PP. És més, acusen CiU, PP i PSC-PSOE de repartir-se la Llei de la CCMA. "Uns han aconseguit fer lloc pel seu ruc a la menjadora i els altres més poder per decidir què s’hi menja i quan, i tots plegats acorden que regalaran pastís als mitjans de comunicació privats afins", en clara referència al Grup Godó, que gestiona mitjans com La Vanguardia, Rac1 o 8TV.

"La destral del pluralisme, tantes vegades esgrimida pels demòcrates, ha quedat enterrada", denuncia, i apunta que l'acord arriba "sense garantir que els ingressos de la publicitat que ara fan possible part de la tasca de l’emissora seran substituïts, quan faltin, per l’aportació pública".

D'altra banda, el comitè d'empresa també assenyala que el camí recorregut fins ara demostra que en els últims 5 anys TV3 i Catalunya Ràdio han patit una caiguda de la publicitat de més de 60 milions d’euros. "Davant d’aquesta situació la resposta del Govern ha estat la de retallar l’aportació pública de 350 milions d’euros el 2010, a 260 milions el 2012", recorda, i en aquest sentit assegura que la decisió sobre la publicitat "no és innòcua i que s’afegeix a una situació econòmica asfixiant que té i tindrà conseqüències".

Pel que fa a la Llei de la CCMA, el comitè adverteix que "s'obre la porta de bat a bat a la reducció d’ingressos globals de la CCMA i després de tot el que hem sentit i vist els últims mesos és molt lògic concloure que els mitjans públics de la CCMA estan amenaçats per interessos polítics i privats". "És el Govern català qui està col·laborant en el desmantellament de Catalunya i en el desmantellament de l’aspiració legítima de sobirania", conclou.

Grups professionals alerten del debilitament dels mitjans públics


El Grup de Periodistes Ramon Barnils s'oposa a l’eliminació de la publicitat a Catalunya Ràdio i critica l'esmena que s'ha inclòs a la Llei de la CCMA "que especifica que en el cas de les emissores de ràdio, la reducció progressiva de la publicitat s’ha d’estendre cap a la seva desaparició”. El grup considera que legislar la “desaparició” de la publicitat sense legislar cap compromís d’increment de l’aportació governamental "deixa la ràdio pública del país en una situació de clara indefensió". En aquest sentit, afirma "sorprèn i costa d’entendre que es renunciï a uns ingressos just quan el govern té unes necessitats urgents de finançament".

Pel Grup Barnils, el nou text de la llei és "un error que pot conduir les emissores de la ràdio pública a una dinàmica de pèrdua constant de finançament i, per tant, de competitivitat".

De la seva banda, el Sindicat de Periodistes (SPC), alerta que si s’aprova la reforma se substituiran les majories de dos terços previstes fins ara per la simple majoria absoluta, que es pot aconseguir sense consens i per acords dels representants de dos grups. Això es fa, subratlla, "en estreta aliança amb el PP, que va votar contra la Llei vigent i que manté una política respecte dels mitjans públics que passa per la seva desaparició, la seva privatització o pel ferri control governamental". "I que rebla el clau de l’asfíxia als mitjans de la Generalitat proposant que la publicitat a Catalunya Ràdio acabi desapareixent. Un mal aliat per defensar la Corporació i la seva funció de cohesió social, cultural i lingüística que el PP ha contradit sovint obertament", remarca.
 
L’SPC reclama al Govern "que no contribueixi al debilitament dels mitjans de la CCMA i del seu caràcter públic, sigui per la via del control polític governamental que els desprestigia i els allunya del seu caràcter social, sigui per la disminució de la subvenció via pressupostos, que és l’única que pot garantir la missió de servei públic que la Corporació té encomanada pel Parlament". Segons el sindicat, "la societat catalana no mereix aquest retrocés en la democratització dels seus mitjans públics", ja que "si es consuma, se’n ressentirà el pluralisme social, la independència professional i el prestigi i la potència dels mitjans de la CCMA, cobejada des d’interessos privats de grups multimèdia".
Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid