Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Discriminació lingüística
Un metge de Crevillent es nega a atendre un pacient perquè parlava en català

L'afectat va demanar el full de reclamacions i va rebre burles del personal de guàrdia

16/01/2012 Drets i Llibertats
El centre de salut de Crevillent, al Baix Vinalopó, va denegar assistència sanitària a un veí de la localitat perquè parlava català. Els fets van tenir lloc el passat 6 de gener del 2012 quan al voltant de tres quarts de quatre de la tarda J. A. P. es va personar al servei d’urgències del Centre de Salut de Crevillent, dependent de la conselleria de Sanitat dela Generalitat Valenciana, amb 38 graus de febre i malestar general.

El pacient va demanar ser atès pel facultatiu de guàrdia però aquest s'hi va negar al·legant que no l’entenia quan li parlava en valencià. Després de demanar que l’atengués un altre metge, el personal auxiliar li va dir a l'afectat que això no era possible perquè era l’únic doctor que hi havia al centre.

L'home va demanar el full de queixes per no haver-se pogut expressar en valencià davant l’administració pública i no haver estat atès en aquest centre de salut. Mentre efectuava la seva petició, el personal de guàrdia va fer comentaris sarcàstics.

Denúncia penal

El ciutadà afectat ha presentat una queixa davant la conselleria de Sanitat i ha posat el cas en mans del Servei Jurídic d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV), que ha informat que a hores d’ara, i atesa la gravetat del cas, estudia la possibilitat de presentar denúncia penal contra els implicats per denegació d’un servei bàsic per raons de discriminació lingüística.

D’altra banda, el mateix afectat ha denunciat una altra irregularitat greu ja que va ser el vigilant de seguretat i no el personal auxiliar o sanitari del centre de salut qui el va atendre en un primer moment. El vigilant va haver d'atendre el pacient quan aquest va entrar al servei d’urgències. Va ser aquest qui li va demanar el Sistema d'Informació Poblacional (SIP), li va preguntar pel motiu de la visita, va fer servir l’ordinador del taulell d’atenció al pacient per introduir-hi les seues dades i finalment va avisar el facultatiu que hi havia un pacient esperant.
Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid