Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un informe del Cendre Delàs mostra el lucratiu i fosc negoci de material militar a l'Estat espanyol

El Centre d'Estudis per a la Pau JM Delàs de Justícia i Pau ha fet públic l’Informe 9: El controvertit comerç d'armes espanyol, un negoci secret 2001-2010, on es mostra que l'Estat espanyol, només en 2010, ha venut  1.128 milions d'euros en armes, moltes destinades a països en conflicte armat, en situació de tensió i on es vulneren el Drets Humans. Els seus autors són Tica Font i Francesc Benítez, membres d'aquesta entitat.
 
L'informe, del qual també se n'ha fet un Resum executiu Informe 9, exposa un conjunt de dades sobre el lucratiu i fosc negoci de material militar exportat des de l'Estat espanyol i amb participació de l'exèrcit. Cada dia l'Estat espanyol exporta 3 milions d'euros en armes, que (avions, armes, bombes i tecnologia militar de tota mena) s'han exportat a països amb conflictes socials i dictadures, per cometre crims contra la humanitat i vulneracions dels drets i les llibertats.

05/11/2011 20:21 Drets i Llibertats
 
Aquest informe assenyala que les exportacions espanyoles de material de defensa de 2010 han ascendit a 1.128 € milions, un 16% inferior a les de 2009 i un 388% superior respecte de 2001. Aquest any, l'Estat espanyol s'ha situat en la novena posició en el rànquing mundial de països exportadors d'armament, aconseguint el 2% del total mundial i el 0,6% del total de la balança comercial espanyola. Cada dia l'Estat espanyol exporta 3 milions d'euros en armes, moltes d'elles a països en conflicte armat o on es violen els Drets Humans.
 
Durant el període 2001-2010, el 74% de les exportacions de material de "defensa" espanyol correspon a aeronaus militars (36%), vaixells de guerra (28%), a equips de formació d'imatge o  contramesura (10%), bombes, coets, torpedes, míssils (7%), combustibles i explosius militars (7%) vehicles tot terreny militars (6%), equips electrònics (2%), municions i components (2%), equip lògic (programari) d'ús militar (1%) i armes de foc (2%).
 
Les exportacions d'armes curtes i lleugeres van ser el 2010 un 96% superiors a les de 2001, ascendint a 173,03 € milions d'euros. Les transferències espanyoles de productes i tecnologies de doble ús (amb un probable ús militar, però que també es destinen a reprimir la població) van arribar als 97,3 milions d'euros.
 
Per saber-ne més:
Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  9. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid