Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Escola Valenciana inicia la campanya "Un euro, llavor de pau: llibres pels alumnes sahrauís"

Aquesta iniciativa solidària, impulsada per Escola Valenciana i que compta amb la participació de la Federació d'Associacions de Solidaritat amb el Poble Sahrauí, està adreçada a totes les escoles del País Valencià
El gerent d'Escola Valenciana, Àngel Martí, va presentar ahir la campanya "Un euro, llavor de pau: llibres pels alumnes sahrauís", al CEIP Santa Teresa de València (l'Horta). També van participatr a l'acte la presidenta de la Federació d'Associacions de Solidaritat amb el Poble Saharaui (FASPS), Lola Claramunt, i la presidenta de FAPA-València, Maria José Navarro.

21/01/2011 01:31 Cultura

Amb la campanya "Un euro, llavor de pau: llibres pels alumnes sahrauís", Escola Valenciana proposa als centres educatius del País Valencià que dediquen els actes al voltant del Dia de la Pau, que se celebra al 30 de gener, al dret a l'educació al Sàhara Occidental, i que conviden als xiquets i xiquetes a donar un euro per l'adquisició de material escolar pels alumnes dels camps de refugiats. Els fons recaptats es destinaran a l'edició i distribució de llibres de text, tasca que realitzarà la Federació d'Associacions de Solidaritat amb el Poble Saharaui.

2011 és el tercer any consecutiu que Escola Valenciana engega una campanya de característiques similars. Els dos anys anteriors es van recaptar més de 75.000 euros per les campanyes pel dret a l'educació a la Franja de Gaza i per les necessitats humanitàries del poble d'Haití després del terratrèmol de fa un any.

Una escola de qualitat, una escola solidària

Segons el gerent d'Escola Valenciana, Àngel Martí, "una escola de qualitat ha de ser una escola solidària, que transmet valors com el foment de la pau, els drets humans i el dret a l'educació a les noves generacions". Pel representant de l'entitat educativa, "la campanya ha de servir per cobrir una xicoteta part de les necessitats educatives d'un poble que viu en unes circumstàncies excepcionals i té moltes dificultats per abocar recursos materials per l'educació. Per tant, animem als centres educatius, els mestres i professors i els pares i mares d'alumnes que participen a la campanya".

La presidenta de la FASPS, Lola Claramunt, ha volgut remarcar que la campanya "farà possible que moltes famílies s'acosten a la realitat del poble sahrauí". Claramunt ha agraït "la iniciativa solidària d'Escola Valenciana, que reforça l'aposta que fem des de la Federació d'Associacions de Solidaritat amb el Poble Sahrauí per l'educació dels xiquets i xiquetes que han de viure als camps de refugiats del Sàhara Occidental".

Rànquings
  1. 'El Inhumano' de 'La infiltrada', assenyalat per tortures a Via Laietana i a Gipuzkoa
  2. Un vídeo “descobreix” que segurament el PNV va ser el primer partit del món a donar un sentit polític a l’esvàstica
  3. El 40% dels estafats per la moneda promoguda per Javier Milei són de l'Estat espanyol
  4. Alçar-se, espolsar-se i començar a picar pedra
  5. Cantada per denunciar l'empresonament d'Hasél davant la presó de Ponent
  6. Mentides que amaga la proposició no de llei sobre la vida activa de les centrals nuclears
  7. María Luisa Gutiérrez, productora de 'La Infiltrada', fa un discurs homenatjant a la policia espanyola després de rebre un premi Goya
  8. Entitats veïnals i d'habitatge presentaran les dades de l'especulació a l'Eixample de Barcelona
  9. Es constitueix "Revoltes de la Terra" per aglutinar el combat ecologista als Països Catalans
  10. Xavier García Albiol fa "embajadores de la marca Badalona" a dos empresaris espanyolistes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid