A més, segons ha denunciat l'Entesa per Sabadell, aquesta nova infraestructura comporta un greu impacte al territori vallesà, amb uns efectes directes durant la seva construcció per la utilització de maquinària pesant, la creació de grans espais logístics cada 3/5 km i l'eliminació de tota vegetació en una franja de 30 metres d'amplada al llarg de tot el seu recorregut, una franja a la que no es podrà reposar la vegetació al convertir-se en pista per al manteniment del gasoducte.
L'afectació serà especialment greu en els cursos fluvials de Sabadell -el Riu Ripoll, el Torrent de Colobrers i el Riu Tort- pel fet d'haver de creuar-lo soterradament, amb la introducció de maquinària pesant per superar els importants talussos.
Després del període de consultes, el Ministeri ha desestimat les propostes que l'Entesa per Sabadell va realitzar per evitar els efectes als espais naturals del rodal, plantejant un traçat paral·lel a les infraestructures existents com l'AP-7 o el tren d'Alta Velocitat, amb la finalitat d'evitar la duplicitat de les afectacions i els impactes en espais d'alt valor natural, agrícola i forestal.
L'Entesa denuncia l'escassa informació pública i la poca transparència que des de les diferents administracions s'ha donat a aquest projecte de gasoducte, malgrat les greus repercussions que tindrà sobre el territori el traçat aprovat.