Es tracta d'un material, a base de bentonita, que s'usa al capçal de la tuneladora per estovar el terreny i perforar més fàcilment.
Aquest material s'hauria escolat pel subsòl de còdols i sorres que hi ha en aquesta zona i hauria trobat sortida per una junta del terra de la nau, de formigó. Tant personal d'Adif com municipal han estat treballant fins a les quatre de la matinada. Aquest matí hi ha reunió d'Adif amb l'ajuntament per esclarir què ha provocat l'accident.
Qui avisa no és traïdor
I és que no és clar que la tuneladora Gerunda hagi començat a perforar amb un correcte estudi dels efectes que pot provocar. El mes d'abril passat la CUP de Girona ja va demanar transparència i més informació pública sobre les conseqüències de les obres del TGV a Girona. Tanmateix, ni Adif ni l'Ajuntament de Girona van atendre els reivindicacions de la formació ni tampoc de la Plataforma ciutadana del TGV a Girona.
La plataforma ciutadana del TAV fins i tot va presentar un recurs el passat 1 d'abril per demanar al ministeri espanyol de Foment que aturés les obres dels túnels urbans del TGV al seu pas per Girona. La plataforma es basava en els estudis de diversos enginyers que asseguraven que els arguments que a Barcelona Foment va utilitzar per canviar el traçat i no fer passar els túnels del TGV pel carrer València ara s'apliquen a Girona.Els tècnics, a més, alertaven del perill de l'obra ja que "no hi ha forma humana" de reomplir amb formigó els forats que la tuneladora va deixant al seu pas.
Per a saber-ne més:
La CUP de Girona reclama transparència en les obres del TGV a la ciutat
La CUP de Girona manté les crítiques contra les obres del TAV