Pel portaveu de la CUP de Girona, aquest esgotament es percep a la Girona popular: "En els darrers temps està prenent força el malestar ciutadà en molts barris de Girona, un malestar que ve originat en bona mesura per la sensació d'abandonament i sobretot per l'esgotament d'un model de ciutat que va encetar el burgès Nadal a finals dels 70, un model que ha culminat i ha arribat a la seva fi".
És en aquesta Girona popular on vol incidir Navarro, que ha repassat un per un els problemes que tenen els barris de la ciutat. De moment ha mencionat els casos de Santa Eugència de Ter, Sant Narcís, Les Pedreres i Pont Major, però properament abordarà els conflictes, problemàtiques i necessitats de la resta de barris.
Navarro asegura que la CUP té el potencial suficient com per esdevenir la clau del canvi a Girona: "La CUP i l'esquerra independentista a la ciutat de Girona han fet un llarg recorregut, fidels a la utopia, creixent pausadament, arrelant mica en mica, madurant políticament, creant discurs, generant sinèrgies, estimulant la subversivitat… En definitiva posant les bases d'un projecte polític que aspira a fer política amb la ciutadania".
Per llegir què ha dit Jordi Navarro de cada barrí, cliqueu aquí.
Una problemàtica gironina: l'aparcament
L'organització posa en dubte que les 130 noves places anunciades
per l'Ajuntament i la Universitat de Girona hagin d'arreglar els
problemes de mobilitat a l'entorn del campus Barri Vell de Girona.
Demanen un pla per a la mobilitat en aquest sector i un increment
immediat del transport públic.
L'organització independentista recorda que ja abans de la incorporació del personal i els estudiants de la Facultat d'Educació hi ha greus problemes d'aparcament, tant per als veïns de la zona com per als usuraris de les instal·lacions universitàries. Segons la CUP, les 130 noves places -limitades a vehicles "autoritzats"- no posaran remei a l'actual situació. Recorden, a més, que la majoria d'estudiants de la UdG (més d'un 60%) provenen de fora de Girona i que l'ús dels vehicles privats constitueix una necessitat.
De les reiterades crítiques que han fet en els darrers anys la CUP i d'altres organismes, la regidoria de mobilitat s'ha limitat a recomanar l'ús del transport públic. S'obvia, però, que aquest és gairebé inexistent per a la majoria dels recorreguts que fan estudiants i personal. La CUP exigeix que les administracions públiques estudiïn la problemàtica i defineixin un pla integral, que tingui en compte l'increment real de visitants, les places d'aparcament disponibles, les freqüències de pas d'autobusos i la seva connectivitat amb d'altres transports (autobusos regionals i trens).
La CUP també critica l'opacitat amb què s'està gestionant el procés i, en conseqüència, demanarà tant a la UdG com a l'Ajuntament que expliquin públicament les condicions d'aquests nous aparcaments i el pla d'incentivació del transport públic.