Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Continua la campanya per la mobilitat i infraestructures al Vallès

 La campanya per un canvi de model de mobilitat i infraestructures impulsada per les Candidatures Alternatives del Vallès continua amb el seguit de presentacions d'aquestes propostes a ajuntaments d'aquesta comarca. Durant les darreres setmanes el membres de les CAV han realitzat diverses entrevistes als ajuntaments d'aquesta comarca, junt al conseller per les CAV Jacint Padró, per plantejar la proposta programàtica alternativa a l'actual model predatori i especulador. Entre aquestes el col·lectiu assembleari Participació Activa i Social de Cerdanyola (PAS) de Cerdanyola va presentar dijous la seva campanya en defensa del territori per als propers mesos.  A l'acte de presentació es va exposar el projecte del Tramvia del Vallès, elaborat per la Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), i l’alternativa per a una mobilitat i infraestures proposada per les CAV.

08/11/2008 13:26 Territori

El dijous 6 es va realitzar a l'Ateneu de Cerdanyola la presentació de la campanya del PAS de Cerdanyola, en què  Puri Palomar va va denunciar que en aquesta població del Vallès i d'altres com Montcada i Reixac existeixen un gran nombre de vies que esquarteren el territori, malgrat l’allunyament que pateixen alguns barris respecte al centre ciutat. En aquest sentit va apuntar el perill de les previsions de creixement que preveu l'urbanització de la Plana del Castell, un projecte especulatiu que amenaça el darrer corredor natural entre Collserola i la resta del Vallès. També va exposar l'oposició a projectes com el túnel d’Horta, el túnel Central, el Vial Cornisa o el Vial Interpolar i la reivindicació de la supressió de peatges i la millora de la xarxa ferroviària, que es troba força desconnectada entre línies. Altres mesures concretes proposades des del PAS i les CAV per millorar la mobilitat a les poblacions del Vallès són la supressió de barreres arquitectòniques, l'accessibilitat del transport públic o els carril bici. Unes mesures que si s'apliquessin assegurarien un percentatge important dels nous llocs de treball (amb la implantació del TramVallès, per exemple) i la potenciació del comerç local, que evitaria els desplaçaments fora del municipis del Vallès, una dinàmica que ha canviat el panorama comarcal amb l'aparició de les grans superfícies.


D'altra banda, el conseller comarcal per les CAV, Jacint Padró, va argumentar que no es pot fer una planificació del territori i la mobilitat sense una participació real i efectiva de tots els agents socials, un fet molt allunyat de la realitat actual, ja que qui determina el traçat de les infraestructures en aquestes qüestions "són les cambres de comerç i els empresaris".


 Un altre dels ponents i que compta  amb el suport de les les CAV (dins de la qual hi treballen diverses CUP locals, com Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Cerdanyola-Ripollet i Palau-Solità i Plegamans) és el tramvia del Vallès. El representant de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Albert Parès va explicar a l'acte del PAS-CAV els avantatges d'una futura línia de tramvia al Vallès, que esdevindria una infrastructura més econòmica, eficient i ecològica que les actuals imposades per l'administració i els cercles empresarials.

El Tramvia del Vallès tindria una línia de 32 quilòmetres, amb parades cada 500/700 metres, i connectaria poblacions d’una zona amb gairebé 700.000 habitants. La proposta del TramVallès planteja una sortiria de Montcada passant per Ripollet i Cerdanyola, des d’on es dividiria en dos ramals a l’alçada de la Plana del Castell, un que aniria cap a Sant Cugat i l’altre cap a la UAB, Badia, Sabadell i Terrassa. La línia de tramvia donaria enllaç amb 9 estacions de Renfe i 5 de Ferrocarrils de la Generalitat, una connexió que enllaçaria diferents indrets fins ara mal comunicats i que obligues a l'ús del transport privat, fet que provoca moltísssims problemes de mobilitat i contaminació ambiental.

Per saber-ne més:

Bicicletada pel Vallès, en defensa de dels camins, les vies verdes i els carrils bici Llibertat.cat

La bicicletada convocada per les CAV va reunir 300 persones Llibertat.cat

Les CAV presenten el document d'alternatives en mobilitat i infraestructures del Vallès Llibertat.cat

Jornada sobre Infraestructures en defensa del Vallès Llibertat.cat

Un centenar de persones caminen per difondre l'oposició al Vial Interpolar Llibertat.cat

Rànquings
  1. Felip VI és rebut amb crits a Paiporta i acaba parlant amb un noi que porta una samarreta neonazi
  2. "Panem et circences..." o bé una actuació criminal davant d'una tragèdia
  3. Poble Lliure promou mocions als ajuntaments per denunciar la gestió del PP de la crisi de la DANA al País Valencià
  4. Reflexions de les causes i efectes d’una DANA
  5. Som República i visca l’Aplec del darrer Diumenge d’Octubre
  6. El Govern empara una psicòloga d’un centre de salut de Reus que es va negar a atendre una usuària que parlava en català
  7. Decidim! exigeix responsabilitats polítiques i penals
  8. L'ANC fa una crida a reprendre el camí a partir de la Declaració de la Independepència
  9. Poble Lliure condemna la gestió d'un govern colonial, capitalista i criminal
  10. Poble Lliure amb el veïnat de Paiporta per la seva mostra de ràbia i dignitat que ofert
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid